شناسهٔ خبر: 28232220 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتاب های دفاع مقدس مخاطبان خود را پیدا کرده است

نویسنده دفاع مقدس گفت: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از نظر کمیت و کیفیت رشد کرده است به نحوی که مخاطبان خود را پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

رشد کتاب های دفاع مقدس از نظر کمی و کیفی

منصوره فتاحی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در این سال ها روند نگارش کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس مثبت بوده است، گفت: کتاب های حوزه دفاع مقدس از نظر کمیت و کیفیت رشد کرده است به نحوی که هم در میان کتاب های حوزه های دیگر جا بازکرده و هم مخاطبان خود را پیدا کرده است. آنچه در کتاب های دفاع مقدس بیان می شود،تمام مطلب نیست سوژه ها و مطالب زیادی در این حوزه وجود دارد که به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: گاهی یا خود فردی که در دفاع مقدس حضور داشته است فوت می کند یا آن ماجراها کمرنگ می شود و اهمیت خود را از دست می دهد اما بعد از چند سال دیگر بازمی گردیم و به خود می گوییم چرا به فلان مطلب در حوزه دفاع مقدس نپرداختیم البته در زمینه نگارش کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس قدم های خوبی برداشته شده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه وقتی به منطقه غرب کشور نگاه می کنم می بینم در هر شاخه ای از دفاع مقدس حرفی برای گفتن در کتاب های این حوزه وجود دارد، بیان کرد:خیلی دلم می خواست به مسائل مردمی بحث دفاع مقدس در کتاب های این حوزه پرداخته شود.تمام ابعاد معمولی شهر،جامعه و منطقه در این کتاب ها به طور دقیق بیان شود به این مسائل به طور کلی در کتاب های دفاع مقدس پرداخته شده است اما کتابی به طور مستقل به شهر،جامعه و مردم منطقه نپرداختند و برای آن ننوشتند.حرکت های خود جوشی که مردم در دوران دفاع مقدس داشتند از جمله مسائلی است که در این کتاب ها جای کار دارد.

فتاحی با اشاره به اینکه هرگروهی تلاش می کند به نقش  صنف خود در دفاع مقدس بپردازد، بیان کرد:افراد مختلفی  در حرکت های خودجوش مردمی در دوران دفاع مقدس دور هم جمع می شدند که این مسائل در کتاب های دفاع مقدس مغفول مانده است.

وی افزود:بحث کودکان را در جنگ مطرح کنند و جنگ را از نگاه کودکان در کتاب هایشان ببینند.در کتاب جدیدم روی این موضوع کارمی کنم.کتاب را برای کودکان نمی نویسم و در کار جدیدم بیشتر کودکی و نوجوانی یک فرد را در دوران جنگ بیان می کنم.

فتاحی با بیان اینکه استقبال از کتاب های  دفاع مقدس در کشور  بسیارخوب بود، گفت: زمانی فکر می کردیم ممکن است کتاب های دفاع مقدس بفروشد اما الان اینگونه نیست.به دلیل اینکه زبان مخاطب،تکنیک و ساختار کار در کتاب های دفاع مقدس رشد کرده است.احساس می کنم این کتاب ها در اقشار مختلف مردم جا باز کرده است.به خصوص جوان ها به این کتاب ها روی آورده اند و باید در نظر داشت که  از کلیشه ها در کتاب های دفاع مقدس دور بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما