شناسهٔ خبر: 28231391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
تسریع در ارسال احکام صادر شده

از واحد اجرای احکام شعبه ۹ دادگاه انقلاب ناحیه ۲۰ تهران تقاضا می‌شود نسبت به اجرای احکام صادر شده زندانیان ندامتگاه فشافویه که از ۷ ماه قبل بدون اقدام مانده است، تسریع کنند.

مددجوی ندامتگاه فشافویه

کمرنگ شدن نقش پدران در خانواده‌ها

از چاپ مقاله جالب «اثرات محوشدگی هویت مردانه در زندگی اجتماعی» در ضمیمه اجتماعی روزنامه اطلاعات سپاسگزارم. هویت مردانه امروز متأسفانه در جامعه ما رنگ باخته است و بسیاری از خانم‌ها فقط به این دلیل ازدواج می‌کنند که صاحب فرزندی شوند و استقلال مالی هم داشته باشند که در این صورت نقش پدر در تعلیم و تربیت فرزند روند کاهشی پیدا می‌کند. در چنین شرایطی آقایان باید مراقب باشند و در حفظ کانون خانوادگی بکوشند و اجازه ندهند که فرزندان‌شان در عین حال که پدر دارند، در واقع بدون پدر زندگی کنند و بزرگ شوند!

خانم شهروند از تهران

در مورد آقازاده‌ها استثناء قایل نشوند

از مسئولان محترم قضایی انتظار می‌رود با آقازاده‌هایی که در فضای مجازی مطالب و کلیپ‌های ضداخلاقی و مذهبی و ملی منتشر می‌کنند هم مانند دیگران برخورد کنند و در مورد مجازات آنان استثناء قایل نشوند و به عبارت دیگر به تمامی متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان از فضای مجازی به یک چشم بنگرند.

تلفن به خط ارتباطی

عدم نظارت، عامل اصلی گرانی‌ها است

بسیاری از کالاهای تولید داخلی مانند لبنیات، حبوبات، میوه و سیگار به بهانه افزایش قیمت دلار بسیار گران شده‌اند، در حالی که این ارز برای تولید محصولات یادشده کاربرد چندانی ندارد و از اینرو به نظر می‌رسد عامل اصلی افزایش قیمت‌ها عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و فروش مایحتاج مردم است، نه افزایش نرخ دلار!

شهروندی از تهران

رسانه‌های گروهی بازی نخورند

من هم خبر بریدن گوش یک نوجوان زباله‌جمع‌کن را در روزنامه‌ها و فضای مجازی خواندم و گمان می‌کنم این هم از جمله کارها و تبلیغات ضدانقلاب است که جا دارد رسانه‌های گروهی متوجه این موضوع باشند و با عدم بزرگنمایی چنین خبرهای غیرواقعی، بازی نخورند.

هموطن

پیش‌فروش خودروها به وسیله قرعه‌کشی

پیش‌فروش اینترنتی محصولات شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو از زمرة کارهای اشتباه و به نوعی شبیه پیش‌فروش سکه است که دیدیم چه پیامدهای سنگین و منفی اقتصادی به همراه آورد. بهترین روش این است که اولاً پیش‌فروش خودروها فقط به سرپرستان خانواده‌ها و آن هم هر نفر فقط یک دستگاه خودرو اختصاص یابد، ثانیاً از تمامی متقاضیان بدون محدودیت ثبت‌نام به عمل آید و ثالثاً بین آنان قرعه‌کشی شود و در نهایت اسامی برندگان قرعه‌کشی و نوع و تاریخ تحویل خودروها در رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم برسد. به این ترتیب از هر نوع تقلب و رانت‌خواری در پیش‌فروش خودروها پیشگیری به عمل می‌آید.

تلفن‌های متعدد به خط ارتباطی

موتورسیکلت مرا به نام سارق آن سند بزنند!

یک سال پیش موتورسیکلتم به سرقت رفت و پیدا نشد، حالا پس از این همه مدت از دادسرا برایم اخطاریه فرستاده‌اند که چرا شکایت خود را در سیستم «ثنا» ثبت نکرده‌ام که نشان می‌دهد علیرغم گذشت یک سال از اعلام شکایت من، هنوز آن را در سیستم «ثنا»‌ثبت نکرده‌اند! از مسئولان تقاضا دارم در صورت پیداشدن موتورسیکلت من، سند آن را به نام سارق محترم صادر کنند!

عبدالله الفتی‌ـ اسلام‌آباد غرب

در شرایط حاضر نمایندگان به تعطیلات تابستانی نروند

با این که همه از اوضاع حساس اقتصادی و سیاسی کشور به دلیل خروج آمریکا از برجام خبر دارند، چرا نمایندگان محترم مجلس دستجمعی به تعطیلات تابستانی رفته‌اند؟ حضور نمایندگان در مجلس در این روزها در صورتی که مشکلی پیش آید، به بازکردن گره آن کمک می‌کند.

فرهنگی بازنشسته

ثبت‌نام در نمایندگی‌های شرکت سایپا

بهتر بود شرکت سایپا ثبت‌نام از متقاضیان پیش‌خرید محصولات خود را به نمایندگی‌هایش می‌سپرد تا تمامی آنان در مهلت مقرر می‌توانستند ثبت‌نام کنند و سپس به هر خانواده اجازه ثبت‌نام برای فقط یک دستگاه خودرو داده می‌شد و از کسانی که در قرعه‌کشی برنده می‌شوند، ثبت‌نام نهایی به عمل می‌آمد.

متقاضی پیش‌خرید خودرو

چرا این دارو نایاب است؟

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر اعلام کرده است که داروهای مورد نیاز بیماران خاص و مبتلا به سرطان در داروخانه‌های این جمعیت موجود است و دراین زمینه کمبودی وجود ندارد. حال آن که از حدود ۲ماه پیش برای تهیه داروی «هرسپتین» مورد مصرف بیماران سرطانی چندین بار به داروخانه‌های هلال‌احمر و سیزدهم‌آبان در اصفهان و تهران مراجعه کرده‌ام، اما آن را نداشتند. با این حساب چگونه ادعا می‌کنند که داروهای بیماران خاص به اندازه کافی وجود دارد؟

از بستگان بیمار‌ـ اصفهان

برای نویسندگان روزنامه اطلاعات دعا می‌کنم

هر روز صبح به شوق خواندن مقاله‌های نویسندگان روزنامه اطلاعات و بخصوص آقایان علیرضا خانی، فتح‌الله آملی، دکتر فیاض‌بخش، سید مسعود رضوی ‌و قاسم‌زاده از خواب برمی‌خیزم و به جان این عزیزان که دلسوز و نگران اوضاع وطن عزیزمان هستند، دعا می‌کنم.

خواننده روزنامه اطلاعات

احکام بدل از حبس دادگاه‌ها فراگیر شود

معاون محترم حقوقی و پیشگیری قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت احکام جایگزین حبس در زندان‌ها یادآور شده است وقتی در باورهای دینی ما رأفت اسلامی وجود دارد، چرا باید این همه زندانی داشته باشیم، امیدوارم با فراگیر شدن احکام بدل از حبس در دادگاه‌ها، هم از تراکم زندانیان و هزینه‌های نگهداری آنان کاسته شود و هم شمار بیشتری از آنان بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.

زندانی جرایم مالی

پاسخ مسئولان

پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی درباره نامگذاری پایانه‌ها

احتراماً، با عنایت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ ۱۳ر۵ر۹۷ با عنوان «نامگذاری جدید پایانه‌ها و سرگردانی مردم» در مورد درخواست شهروند محترم اعلام می‌دارد: انتخاب نام خیابان‌ها، پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس بر عهده شورای نامگذاری در شهرداری می‌باشد و در خصوص پایانه‌های موصوف نیز به شرح ذیل است:

۱ـ پایانه معین واقع در انتهای خیابان کارگر‌جنوبی، از ابتدای راه‌اندازی به همین نام بوده و از نظر موقعیت جغرافیایی با میدان راه‌آهن فاصله داشته و دارای خطوط مجزا به مقاصد متفاوت از میدان راه‌آهن می‌باشد.

۲ـ پایانه والفجر در انتهای خیابان کارگر شمالی از زمان احداث تاکنون با همین نام شروع به فعالیت نموده است که در تابلو اتوبوس‌ها و پایانه نیز درج شده است.

۳ـ خطوط مستقر در پایانه افشار نیز از زمان راه‌اندازی با نام مذکور مشخص و در تابلو اتوبوس‌ها و پایانه درج شده است.

محمدرضا رضایی‌منش ـ مشاور فرهنگی و اجتماعی

مدیرعامل و مدیر روابط عمومی

نظر شما