شناسهٔ خبر: 28231373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علیرغم حملات غرب برای کاستن از عظمت عزاداری امام حسین(ع)

قصه ما به سر رسید

رسانه‌های ضداسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مراسم عزاداری سیدالشهدا را کمرنگ کنند اما خیل عزاداران امسال نشان داد که در رسیدن به این هدفشان هم ناکام ماندند.

صاحب‌خبر -

گروه شایعه تا واقعیت؛ حمزه ناجیان: هنوز ماه محرم آغاز نشده بود که توپخانه حملات دشمن بار دیگر امام حسین(ع) و عزادارانش را هدف قرار داد. اگر در سال 61 ه.ق یزید با جنگ روانی و شایعه‌پراکنی توانست چندصدهزار نفر را گرد خود جمع کند، این بار یزیدیان زمان با این حربه‌ها سعی کردند  تا خدمتگذاران و محبان آن حضرت را مورد حمله حقیقی و مجازی خود قرار دهند.

آن‌ها امسال وارد فاز عملی شدند هم در این ایام به عزاداران محرم هتک حرمت کردند و هم حملات تروریستی انجام دادند.

 

* حمله تروریستی به عزاداران در لندن

در هشتمین شب از مجلس عزای امام حسین علیه السلام، راننده خودرویی در لندن درحالی که شعارهای ضداسلامی سر می‌داد، به سوی عابران پیاده مقابل مسجدی در این شهر رفت و چندتن از عزاداران را زیر گرفت.

 

* شادی یزدیان زمان در عاشورای کانادا

پس از 1379 سال از واقعه عاشورا، دوستداران کسانی که در زیارت عاشورا به آن‌ها لعنت فرستاده شده (اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْیَانَ وَ مُعَاوِیَةَ، وَ یَزِیدَ بْنَ مُعَاوِیَةَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِینَ ، وَ هَذَا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْه) سر از خیابان های کانادا در آوردند و در این روز به هلهله و شادی پرداختند. اما مسلمان این کشور پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها دادند.

 

 

رسانه‌های صهیونیستی، بهایی، منافق و سلطنت‌طلب هم امسال بیشتر از سال‌های قبل متحد شدند تا از عظمت عزاداری مراسم عزاداری سیدالشهدا بکاهند.

 

* زیر سوال بردن نذری

پیش از شروع این مراسم، برخی‌ از افراد و رسانه‌هایی که خرج‌های تجملاتی آن‌ها سر به فلک می‌کشد از خارج و داخل کشور این شبهه را به وجود آوردند که چرا مردم نذری‌ می‌دهند؟ و چرا نذری‌ها را خرج نیازمندان و فقرا نمی‌کنند؟

اما این افراد نمی‌خواهند به این نکته توجه کنند که بسیاری از فقرا و نیازمندان که شاید سالی یکبار هم نمی‌توانند، گوشت بخوردند در همین هیئات و با کرامت سر سفره امام حسین(ع) می‌نشینند و اطعام می‌شوند.

جالب است این رسانه‌ها هم وقتی برخی از همین هیئات خرج مراسم خودشان را خرج نیازمندان می‌کنند و یا اطعام خودشان را در مناطق محروم پخش می‌کنند، از انتشار تصاویر و اخبار آن‌ها خودداری می‌کنند.

 

* برجسته‌سازی حرکت اشتباه چند دسته عزاداری

یکی از مرسوم‌ترین شیوه مورد استفاده رسانه‌های ضددین تعمیم حرکت اشتباه یک یا چند نفر از افراد به هزاران نفر از عزاداران است.

به طور مثال در حالی که امسال هیئت‌های عزاداری با نظم و دقت بیشتری مراسم برگزار کردند، اما رسانه‌هایی مثل «بی‌بی‌سی» تصاویر و یا فیلم‌هایی از یک یا چند دسته‌ عزاداری در ساعات پایانی روز و یا مقابل بیمارستان را منتشر کردند تا حرکات هزاران دسته عزاداری را زیر سوال ببرند.

 

* حمله به هزاران از ذاکران به دلیل پول گرفتن چند مداح

همچنین درحالی که تعداد انگشت‌شماری از مداحان و اهل منبر بابت مراسم دهه محرم پول‌های چند ده میلیونی طلب می‌کنند، این رسانه‌‌ها با تبلیغات منفی خود هزاران نفر از نوحه‌سرایان و وعاظ را که بدون چشمداشتی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند را مورد هجمه قرار می‌دهند. اما میلیون‌ها عزادار اقصی نقاط کشور، چه تعداد مداح و سخنران در مسجد، حسینیه و یا تکیه محل خود سراغ دارند که چنین پول‌هایی دریافت می‌کنند؟

 

* زباله‌هایی که برای ضدانقلاب سوژه حمله شد

این رسانه‌ها همچنین تصاویر زباله‌هایی که بعضا پس از توزیع نذری روی زمین ریخته می‌شود را مکرر منتشر می‌کنند تا به این وسیله هم عزاداران را مورد انتقاد قرار دهند، غافل از اینکه این فرهنگ بد، ریشه در وجود خیلی از ما دارد و اختصاص  به عزاداران ندارد. حتما این رفتار نامناسب را  پس از اتمام مسابقات ورزشی در استادیوم‌ها بارها مشاهده کرده‌ایم.

 

اما دم خروس این رسانه‌ها زمانی بیرون می‌زند که همین رسانه‌های به اصطلاح منتقد تصاویر جمع‌آوری زباله‌ها توسط مسئولان هیئت‌ها و یا افراد حامی محیط زیست را سانسور می‌کنند و آن‌ها را منتشر نمی‌کنند.

 

* تقابل مردم با عزاداران

درحالی که قسمت اعظمی و یا دربسیاری از هئیت‌ها تمام هزینه‌های برگزاری و پذیرایی مراسم سوگواری شهدای کربلا توسط بانیان و از محل نذورات تهیه می‌شود، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های این جریان، این سوال را برای تقابل مردم با دستگاه سیدالشهدا مطرح کردند و روی آن مانور دادند که آیا موافق صرف بودجه نهادهای دولتی  برای مراسم عزاداری هستند؟

 

* محرم آلودگی صوتی ایجاد می‌کند

آلودگی‌ صوتی هم از آن دست شبهاتی است که امسال رسانه‌های ضدانقلاب برای ضربه زدن به مراسم آیینی کشورمان مطرح کردند. برخی از همین رسانه‌های غربی که تا کنون از مراسم‌هایی مانند چهارشنبه سوری، کارناوال‌های عروسی، کارناوال‌های شادی پس از موفقیت تیم‌های ورزشی و ... (که عمدتا هم  با سروصدای زیادی همراه است) انتقاد نکردند، از آلودگی‌های صوتی در این ایام گله می‌کنند و این گونه شبکه بهایی من و تو، سعی می‌کند تا این مراسم را زیر سوال ببرند.

 

* بایکوت عزاداری فرقه‌های دیگر برای امام حسین(ع)

سال‌هاست که ارامنه کشورمان به ساحت امام حسین(ع) و یاران باوفایش ادای احترام می‌کنند. اهل سنت کشورمان هم در این مراسم‌های عزاداری شرکت می‌کنند اما هرگز رسانه‌های بیگانه چنین مهمی را بازتاب نمی‌دهند.

 

* حمله به دستگاه سیدالشهدا به هروسیله

برخی کانال‌های تلگرامی هم که موضوعی برای هجمه به این مراسم‌ها پیدا نمی‌کنند، تصاویری که مشخص نیست برای چه زمانی و در کجا و متعلق به چه برنامه‌ای است را منتشر می‌کنند.

به عنوان نمونه آمدنیوز این عکس را تحت عنوان نصب غیراستاندار مکان نذری محرم منتشر کرده و برای جریحه‌دار کردن مردم، نوشته فرد سرنشین، خانم بارداری بوده که دچار شوک شده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی که با ایجاد شبهه های قدیمی مانند زیر سوال بردن فلسفه قیام امام حسین(ع) نتوانستند به اهداف خودشان برسند حالا سعی دارند با ایجاد چنین شبهاتی، از عظمت این عزاداری‌ها بکاهند.

تصاویر زیر نشان خواهد داد که آیا آن‌ها توانستند به اهداف خودشان برسند یا خیر؟

 

انتهای پیام/

نظر شما