شناسهٔ خبر: 28230999 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

درجه‌بندی فیلم‌های کودک

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران از درجه‌بندی سنی فیلم‌های کودک و نوجوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران گفت: نظام درجهبندی سنی، خانوادهها را در انتخاب فیلمهایی که میخواهند به تماشای آن بنشینند، کمک خواهد کرد. این موضوع در سینما محدود نمیشود و باید در شبکه نمایش خانگی نیز به کار برود.

سید ضیاء هاشمی، دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران، درباره تصویب نظامرتبهبندی سنی برای فیلمهای سینمای ایران به فارس گفت: خوشبختانه بتازگی نظام درجهبندی سنی فیلمهای سینمای ایران تصویب و ابلاغ شده و این به معنای آن است که از این پس تمامی فیلمهای سینمای ایران باید درجهبندی سنی شوند؛ حتی فیلمهای کودک و نوجوان. او ادامه داد: نظام درجهبندی سنی باید به گونهای پیش برود که خانوادههای ایرانی براحتی بتوانند به آن اعتماد کرده و برای برنامهریزی تماشای یک فیلم از آن کمک بگیرند. البته این موضوع در سینما محدود نمیشود و باید در شبکه نمایش خانگی نیز به کار برود.

دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران بیان کرد: بعضا خانوادهها با این مشکل روبهرو هستند که فیلمی را انتخاب میکنند تا در سالنهای سینما همراه با خانواده به تماشای آن بنشینند؛ اما این فیلم مناسب سن فرزندان کوچکشان نیست و به همین خاطر، تماشای فیلم در سینما را از سبد تفریحات خود خارج میکنند؛ اما نظام درجه بندی سنی خانوادهها را راهنمایی میکند که شاهد چه نوع محتوایی در فیلم خواهند بود و دیگر این خانواده است که تشخیص میدهد کودکش این فیلم را تماشا کند یا خیر. هاشمی خاطر نشان کرد: قرار است تیمی متشکل از کارشناسان خانواده، امور اجتماعی، روانشناسی و ... آثار سینمای ایران را ارزیابی و درجهبندی سنی کنند، این تیم در حال تشکیل است و بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد. شاید به بار نشستن نظام درجهبندی سنی یکسال به طول بینجامد؛ اما چیزی که مشخص است، تمامی فیلمهای سینمای ایران از این پس باید درجهبندی سنی شده و به صورت مشخص در تبلیغاتشان اعلام کنند فیلمشان مناسب چه سنی است.

نظر شما