شناسهٔ خبر: 28230588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 ترامپ صادرکنندگان نفت خاورميانه را تهديد کرد

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در اظهارنظري به کشورهاي توليد کننده نفت در خاورميانه که هم‌پيمان آمريکا هستند هشدار داد: اگر براي پايين آوردن قيمت نفت تلاش نکنند،‌آمريکا ممکن است در حمايت‌هاي نظامي‌اش از اين کشورها تجديدنظر کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه هيل، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در يک توييت نوشت: ما از کشورهاي خاورميانه محافظت مي‌کنيم. آن‌ها بدون ما نخواهند توانست براي مدتي طولاني امنيت داشته باشند، اما آن‌ها همچنان به تلاش براي افزايش بيشتر و بيشتر قيمت نفت ادامه مي‌دهند. ما آن را به خاطر خواهيم سپرد. بايد انحصارگران اوپک همين الان قيمت‌هاي نفت را پايين بياورند.اين توييت ترامپ در آستانه يک نشست برنامه‌ريزي شده ميان اعضاي اوپک و مقام‌هاي روسيه طي هفته آينده منتشر مي‌شود. انتظار مي‌رود که نمايندگان شرکت‌ کننده در اين نشست درباره افزايش توليد نفت مذاکراتي را داشته باشند.

اتباع عربستان از سفر به ايران منع شدند

رسانه‌هاي سعودي به نقل از مراجع ذي‌ربط اين کشور گزارش دادند که اتباع اين کشور علاوه بر ممنوعيت ورود به ايران، عراق، قطر، سرزمين‌هاي اشغالي و تايلند، اجازه مسافرت به 10کشور ديگر را نيز ندارند.

به گزارش ايرنا، ممنوعت سفر به 10کشور جديد شامل ماداگاسکار، آفريقاي جنوبي، تانزانيا، موزامبيک، کنيا، اتيوپي، جزاير کومور، جزاير موريس، جزاير سيشل و ولايرونيون است.

در واکنش به اعمال تحريم‌ها؛

مسکو: اين بازي آمريکا با آتش، احمقانه و خطرناک است

در پي اعلام تحريم‌هاي جديدي از سوي آمريکا عليه چين و روسيه ، پکن و مسکو به اين اقدام واکنش نشان داده و آن را شديدا محکوم کردند.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، سرگئي ريابکوف، معاون وزير امور خارجه روسيه در واکنش به تحريم‌هاي آمريکا به واشنگتن هشدار داد اين گونه بازي کردن با آتش يک اقدام احمقانه و خطرناک است.ريابکوف در بيانيه‌اي که از سوي وزارت خارجه روسيه انتشار يافت، گفت: ما به عاملان اين ماشين تحريم‌ها در واشنگتن توصيه مي‌کنيم دست کم به صورت ظاهري تاريخ ما را خوانده و دست از اين گونه اقدامات بيهوده بردارند.

انگليس نيروي 2000 نفري امنيت سايبري تشکيل مي‌دهد

رسانه‌هاي انگليس گزارش کردند اين کشور طرحي براي تشکيل يک نيروي امنيت سايبري متشکل از 2000 عضو به منظور مقابله با "تهديدهاي روسيه و عاملان ديگر" در نظر دارد.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، شبکه خبري اسکاي نيوز به نقل از منابعي گزارش کرد مقام‌هاي انگليس برنامه‌ريزي کرده‌اند تا يک بودجه 250 ميليون پوندي (معادل 330 ميليون دلار) براي تشکيل نيروي امنيت سايبري صرف کنند.بر اساس اين گزارش از جمله وظايف اين نيرو انجام عمليات‌هاي تهاجمي سايبري خواهد بود و مقام‌هايي از اداره ارتباطات دولتي (GCHQ) پرسنل ارتش و پيمانکاران در آن حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما