شناسهٔ خبر: 28230204 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

کتابهای خود را «نذر دانایی» کنید

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه، پویش مردمی «نذر دانایی» برای سومین سال پیاپی در شیراز فراخوان داد. این پویش مردمی به منظور جمع‌آوری کتاب برای مناطق کمتر برخوردار شیراز  و روستاهای استان فارس و سوق دادن سنت زیبای «نذر» به سمت امور فرهنگی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس راه اندازی شده است و مردم می‌توانند در ماه محرم امسال، به نیت نذر، کتاب‌های خوانده شده خود را اهدا کنند.

در پوستر «نذر دانایی» با جمله « نگذارید کتابهایتان در گوشه خانه خاک بخورد!» ار مردم شیراز خواسته شده است کتاب های خوانده شده و بدون استفادۀ خود را با اولویت « رُمان، تاریخ، کودک، تربیتی و روانشناسی» به این پویش بسپارند.

پویش نذر دانایی اعلام کرده که «از پذیرش کتاب های فرسوده، آموزشی و درسی  معذور است» و عموم مردم « برای نذرکتاب های خوانده شده و سالم خود کافی است نام، نام خانوادگی و تعداد کتاب اهدایی را به شماره 09397114563 پیامک یا واتس اپ کنند.»

کتابهای خود را «نذر دانایی» کنید

بر این اساس، اعضای پویش در فرصت مناسب و اسرع وقت نذر دانایی شیراز با اهداکنندگان تماس گرفته و کتاب ها را جمع آوری می کنند. به گفته مسئول پویش نذر دانایی در 2 سال گذشته بیش از 12هزار جلد کتاب توسط این پویش جمع آوری شده و در بیش از 10 روستا، 3 منطقه محروم شیراز و یک منطقه عشایری استان فارس توزیع شده است.

حسن دهقان گفت: «نذر دانایی» هرگز به دنبال حذف و جایگزینی سایر نذرها نیست و معتقد است نباید برای انجام یک کار خوب، کار خوب دیگری را حذف کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کتاب ها در گوشه کتابخانه ها و پستوهای خانه ها خاک می خورد اما با اهدای آن می توان اتفاق خوبی برای فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و روستاها رقم زد.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری آفتاب مهرصبا فارس و رییس انجمن اهل قلم استان، ازهمکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و پویش مردمی روستاییان فرزانه روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم در این طرح مردمی خبر داد و گفت: «نذر دانایی» به صورت کاملا مردمی و مستقل اجرا می شود و  مردم شیراز به عنوان داعیه دار کسب عنوان پایتخت کتاب، سه سال متمادی این طرح مردمی و بزرگ را اجرا کرده اند.


نظر شما