شناسهٔ خبر: 28229971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

با امضای طوماری بعد از نماز جمعه

دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم خواستار عدم تصویب لوایح «FATF » در مجلس شدند

دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم امروز بعد از نماز با امضای طوماری FATF را در تضاد با استقلال کشور و منافع ملی دانسته و از نمایندگان مجلس خواستار عدم تصویب این لایحه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم امروز بعد از نماز عبادی - سیاسی جمعه امروز تهران با امضای طوماری که به همت دفتر تحکیم وحدت تهیه شده بود مخالفت خود را با تصویب  لوایح مرتبط با FATF اعلام کرده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا این لوایح را تصویب نکنند.

 

در طوماری که به امضای دانشگاهیان و مردم رسید، آمده است: 

« قرار بود مجلس در راس امور باشد و وکلای ملت پاسدار قانون اساسی و جمهوریت کشورمان.
جمهوریتی که وجه تضمین آن استقلال است و قانونی که صریحا بر اسقلال کشور تاکید دارد.
و کسانی که باید با روند قانون گذاری و ممانعت از تصویب قوانین استعماری پاسدارِ اصلِ استقلال باشند؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

آن هم در شرایطی که جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور آغاز شده و عملا بعضی وزارتخانه‌ها، نهادهای دیپلماتیک، تجاری و مالی آمریکایی و اروپایی به اتاق جنگ علیه مردم ایران مبدل گردیده و اکنون دشمن با ابزار های مختلف سیاسی و اقتصادی در حال چیدن مهره های مختلف از جمله لوایح FATF است که هدفی جز خالی کردن دست نظام اسلامی از مولفه‌های قدرت ندارد.

در روزهای آتی خانه ملت برای بار دیگر با مطرح شدن لوایح مربوط به FATF با آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازی مواجه است که برای آینده کشور بسیار مهم و اثرگذار محسوب می شود؛ معاهده ای که به گفته کارشناسان با شفاف کردن چرخه مالی و بانکی کشور برا راه را برای دخالت و تحریم های بیشتر هموار می کند و عملا امکان دور زدن تحریم های پیشرو را از ما می گیرید.

در این بین عده ای معتقدند بحران ارزی اخیر در کشور؛ نتیجه اجرایی شدن بندهایی از FATF و لو رفتن قسمتی از اطلاعات پولی و مالی کشور است که امکان نفوذ و تخریب چرخه ارزی را برای دشمنان ممکن ساخت.

ما تصویب این لایحه را در تضاد با استقلال کشور و منافع ملی می دانیم و نمایندگان مردم ایران باید مطلع باشند که لوایح و کنوانسیون های مربوط به FATF در حالی با ظاهری کاریکاتوری مبارزه با تروریسم عنوان می‌شود که ارتباط مستقیم با خدشه دار کردن استقلال و امنیت اقتصادی کشور دارد. نمایندگان مردم باید بداند تصویب لایحه مذکور دوباره قدم به عقب برداشتن و کوتاه آمدن بر سر منافع ملی است.

این نکته نیز حائز است که این لوایح نه تنها راه حل وضع موجود نیستند بلکه خود بخشی مهمی از مشکل اقتصادی موجود هستند و به آن شدت می بخشد.
مجلس بهتر است به جای لوایح شائبه داری همچون FATF بدنبال رفع تبعیض های موجود و تسهیل تولید باشد و خود را برای مقابله با جنگ اقتصادی مهیا کند.

امیدواریم خانه ملت در طی روزهای آینده با تصمیم درست و کارشناسی شده؛ جلوه گاه هوشیاری و پاسداری از منافع ملت باشد؛ نه آنکه با تصمیمی ذلت بار خود را مایه عبرت آیندگان کند.»

به گزارش فارس، دفتر تحکیم وحدت همچنین ظهر امروز با انتشار و توزیع بیانیه ای در نماز جمعه اعلام کرد: در شرایط جنگ اقتصادی که قرار است تحریم های بیشتری علیه کشور اعمال شود؛ تلاش برای شفاف کردن اطلاعات مالی برای دشمن که منجر به بستن اندک راه های تنفسی کشور در ابعاد اقتصادی می شود؛ خیانت به جامعه است.

برچسب‌ها:

نظر شما