شناسهٔ خبر: 28229608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تجلیل از کاروان ورزشی کرمانشاه در رقابت‌های آسیایی جاکارتا

صاحب‌خبر -
 

کرمانشاه – خبرنگار اطلاعات: مراسم تجلیل از ورزشکاران، مدال‌آوران و نام‌آوران کرمانشاهی حاضر دربازی‌های آسیایی ۲۰۱۸جاکارتا با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد .

در این مراسم ،استاندار کرمانشاه با بیان این که سیاستش کمک به ورزش و تقویت ورزشکاران حرفه‌ای استان است، گفت: گاهی اوقات اثرگذاری یک رشته ورزشی از بسیاری طرح‌ها و برنامه‌های دیگر بیشتر است. هوشنگ بازوند با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در ورزش هدر رفت منابع و هزینه نیست، گفت: اگر این سرمایه‌گذاری درست انجام شود اثرات مثبت آن تا سال‌ها باقی می ماند.

وی همچنین ورزشکاران را الگوهایی شایسته برای مردم و به خصوص نسل جوان معرفی کرد و خطاب به آنان گفت: حفظ روحیه و اخلاق و منش پهلوانی می‌تواند نام شما را در تاریخ ورزش ماندگار کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از اظهاراتش حضور۲۰ ورزشکار از استان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را نشانه پویایی ورزش این دیار ذکر کرد و گفت: این حضور فارغ از کسب هر نتیجه‌ای ارزشمند است و باید صمیمانه از تک‌تک این ملی پوشان قدردانی کرد.

بازوند در پایان برای یکایک ورزشکاران استان بخصوص ملی‌پوشان حاضر در مسابقات آسیایی آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد همچنان شاهد درخشش آنان باشد.

صابر رحیمی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم در این مراسم ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه برای حمایت از ورزشکاران گفت: همدلی و همبستگی و اتحاد در ورزش کرمانشاه حرف اول را می‌زند و یکی از اهداف اداره کل ورزش استان کرمانشاه هم ایجاد همدلی، اتحاد، وحدت و همبستگی میان تمام هیأت‌های ورزشی است .

او افزود: در مراسم بدرقه اعزام ورزشکاران و قهرمانان کرمانشاهی به بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا ۲۰۰ میلیون تومان و امروز نیز ۲۵۰ میلیون تومان برای تجلیل و تقدیر از آنان هزینه شده است .

رحیمی ادامه داد: اعتقاد من براین است که۸۵۰ میلیون تومان تا امروز ما در این راه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، هرچند مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی را به نحو احسن در برج میلاد برگزار کردیم. مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ندا شهسواری ورزشکار کرمانشاهی نیز در مراسم اختتامیه پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

رحیمی ادامه داد: ورزشکاران کرمانشاهی اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا پنج‌مدال در بخش آقایان و پنج مدال هم در بخش خانم‌ها در این رقابت‌ها کسب کردند.

او افزود: ۱۴ ورزشکار آقا و ۶ ورزشکارخانم از استان کرمانشاه به رقابت‌های آسیایی جاکارتا اعزام شدند و همچنین تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال ایران هم با حضور مربیان کرمانشاهی خود به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره شدند.

رحیمی گفت: علاوه بر اعزام ۲۱ ورزشکار کرمانشاهی به بازهای‌های آسیایی آقایان؛ پیمان اکبری مربی تیم والیبال، شاهین‌تب مربی تیم ملی بسکتبال، مختار صیدی مربی تیم کبدی، علی مظاهری مربی تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران از کرمانشاه بودند، که در کاروان ورزشی ایران را همراهی کردند و این عزیزان در لباس مربیگری برای کرمانشاه و ایران افتخار آفریدند و بابک مهاجری هم به عنوان داور کرمانشاهی حاضر در بازی‌های آسیایی سه مبارزه فینال را قضاوت کرده است.

سپس حسین کیهانی دونده طلایی کرمانشاه در رقابت‌های جاکارتا هم با خواندن چند بیت در وصف مادران از زحمات آنان در جهت رشد ورزشکاران تشکر کرد و گفت: تا جوان هستیم ما را دریابید.

پگاه زنگنه دیگر ملی‌پوش کاراته کرمانشاهی نیز گفت: هر موفقیتی که کسب می‌شود باعث خوشحالی مردم خواهد شد.

او افزود: باید با جذب اسپانسر باعث جلوگیری از خروج ورزشکاران شویم.

این ملی‌پوش کاراته گفت: در ورزش کاراته برای رسیدن به المپیک ?رقابت باید انجام شود و این امر هزینه زیادی دارد و جذب اسپانسر ضرورت دارد.

سید قاسم جاسمی نماینده‌ مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در بخش بانوان باید بیشتر فرهنگ‌سازی کرد؛ اگر بخواهیم روحیه نشاط در استان کرمانشاه حاکم شود نیاز به حمایت دو چندان مسئولان می‌باشد.

جاسمی اظهارداشت: برای رفع مشکل اشتغال این ۲۰ورزشکاری که از جاکارتا برگشتند حتی کسانی که مدال نگرفتند باید اهتمام جدی صورت گیرد.

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به وجود ظرفیت‌های بالا میان ورزشکاران کرمانشاه اشاره کرد و از شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان کرمانشاه خواست تا طبق ماده ۱۷ قانون به کمک ورزش بیایند.

او افزود: ورزشکاران امروز با مشکلاتی نظیر اشتغال، نداشتن بیمه عمر، مسکن مواجه هستند که باید قدم‌های اجرایی برای رفع آن‌ها برداشت.گفتنی است، در این مراسم کیانی رئیس فدراسیون دوومیدانی، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان و خانواده بزرگ جامعه ورزشی استان نیز حضور داشتند.

نظر شما