شناسهٔ خبر: 28228846 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

صنعت نفت 1- پیکان 2؛ بازی جنجالی به پایان نرسید؛

هواداران خشمگین و اولین بازی نیمه کاره لیگ

جنجال و سنگ‌پراکنی تماشاگران صنعت نفت آبادان موجب نیمه تمام ماندن جدال این تیم مقابل پیکان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم صنعت نفت آبادان بعد از آنکه در 6 هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر پنج مساوی و یک باخت داشت، بالاخره در جام حذفی موفق به پیروزی شد و دست به کار بزرگی با غلبه بر تراکتورسازی پُر مهره زد و نخستین برد فصل را به دست آورد ولی آنها که امشب میزبان پیکان بودند، نتوانستند کاری از پیش ببرند و در حالی که برای جبران نتیجه 2 بر یک تا پایان مسابقه تلاش می‌کردند، اما نیمه تمام ماندن مسابقه اجازه ادامه بازی به آنها نداد.

 

پیکان در دقیقه 11 توسط شاهین ثاقبی به گل رسید ولی در دقیقه 26 طالب ریکانی با شوت تماشایی برای صنعت نفت گلزنی کرد و کار را به تساوی کشاند؛ در دقیقه 82 سامان نریمان‌جهان تبدیل به تعویض طلایی مجید جلالی شد و روی پاس شیری دروازه آبادانی‌ها را باز کرد، اما ادامه این مسابقه پایانی نداشت و جنجال و پرتاب سنگ و اشیاء از سوی تماشاگران صنعت نفت موجب شد این دیدار جنجالی نیمه تمام بماند.


بعد از دو بار وقفه مسابقه و ورود طرفداران صنعت نفت به زمین، موعود بنیادی‌فر به دلیل پرتاب سنگی که به گوشه چشم مومنی، کمک دوم خود برخورد کرد همراه کمک‌های خود به رختکن رفت و بعد از 10 دقیقه دستور به نیمه تمام ماندن این مسابقه داد.

 


هفته هفتم لیگ برتر ؛ جمعه: 97/06/30 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: تختی آبادان/ تماشاگر: حدود 2 هزار نفر
داور: موعود بنیادی‌فر؛ کمک‌ها: قهرمان نجفی، براتعلی مولوی و شاهو اصلانی/ ناظر: ایرج نظری.


صنعت نفت آبادان

 

  • محمد دریس
  • حسین بغلانی(83- جعفر سلمانی)
  • وفا هخامنش
  • فردین عابدینی
  • محمد قریشی
  • حسین ساکی
  • طالب ریکانی
  • مصطفی احمدی(64- جاناتان بالوتلی)
  • اکبر ایمانی
  • میلاد جهانی
  • کرار جاسم


سرمربی: پائولو سرجیو

 

 


پیکان تهران

 

  • وحید شیخ‌ویسی
  • سجاد مشکل‌پور
  •  حجت حق‌وردی
  • علی حمودی
  • آرمان قاسمی
  • امیرحسین کریمی
  • مگنو باتیستا
  • مهدی مومنی
  • شاهین ثاقبی(61- مهدی شیری)
  • فراز امامعلی(82- سامان نریمان‌جهان)
  • محمد قاضی(70- عیسی آل‌کثیر)


سرمربی: مجید جلالی

 

اخطار


فراز امامعلی(58) از پیکان

 

مصطفی احمدی(63) جاسم کرار(84) از صنعت نفت

 

شرح گل


صنعت نفت 0 - پیکان 1 (دقیقه 11: شاهین ثاقبی): محمد مومنی با فرار از سمت راست زمین موقعیت خطرناکی تدارک دید و پاس کات‌بک داد که شاهین ثاقبی با سرعت بالای خود از راه رسید و با شوت زمینی که به گوشه دروازه صنعت نفت زد، بهترین استفاده را از این موقعیت داشت و گل اول پیکان را به ثمر رساند.

 

 

صنعت نفت 1 - پیکان 1 (دقیقه 26: طالب ریکانی): میلاد جهانی روی خط محوطه جریمه طالب ریکانی را صاحب توپ کرد که او بعد از یک سر توپ چشم‌نواز به مشکل‌پور و شوت پای راست طاق دروازه پیکان را فرو ریخت و گل تساوی صنعت نفت را زد.

 

صنعت نفت 1 - پیکان 2 (دقیقه 82: سامان نریمان‌جهان): ارسال مومنی از سمت راست زمین به مهدی شیری رسید که او با پاس تک‌ضرب، موقعیت خوبی برای نریمان‌جهان فراهم کرد تا این بازیکن ثانیه‌هایی بعد از ورود به زمین گلزنی کند.

 

 

بهترین بازیکن


مهدی مومنی، وینگر راست پیکان ستاره این تیم در این دیدار جنجالی بود که روی هر دو گل تیمش تاثیر گذاشت؛ او با فرارهای سریع و ارسال‌های دقیق خود بیش از 10 موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد که نتوانستند از آن بهره ببرند ولی نمود کار مومنی روی گل‌های پیکان بود؛ پاس کات‌بک او و ضربه شاهین ثاقبی گل اول پیکان را رقم زد و در گل دوم هم بعد از ارسال خوب او، شیری به نریمان‌جهان پاس داد تا این بازیکن گلزنی کند.

 

اتفاق ویژه


برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر یک مسابقه نیمه تمام ماند؛ تماشاگران آبادانی بعد از آنکه در دو صحنه خطا و هند مشکوک به پنالتی به سودشان اعلام نشد، از دقیقه 86 به بعد شدت اعتراضات‌شان را با ورود به زمین بیشتر کردند و در نهایت با سنگی که در وقت‌های تلف شده به صورت کمک داور دوم زدند، حرکتی انجام دادند که بازی صنعت نفت و پیکان نیمه تمام بماند.


لحظات حساس


دقیقه 11: پاس امامعلی و شوت قاضی بی‌ثمر بود و در اختیار دریس قرار گرفت.
دقیقه 16: شوت پای چپ ریکانی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی تیرک افقی دروازه پیکان راهی اوت شد.
دقیقه 20: پاس در عمق کرار به جهانی نرسید تا شیخ‌ویسی بدون دردسر توپ را جمع کند.
دقیقه 24: پاس در عمق عالی بغلانی از میانه زمین، عابدینی را در موقعیت تک به تک گلزنی قرار داد که ثاقبی با دست او را شارژ کرد و به زمین انداخت تا شیخ‌ویسی توپ را در اختیار بگیرد و بنیادی‌فر در صحنه‌ای مشکوک اعلام پنالتی نکند.

 


دقیقه 33: سانتر کرار جاسم از روی کرنر جناح چپ موقعیت خطرناکی ساخت ولی بازیکنان صنعت نفت از آن بهره نبردند تا توپ از کنار دروازه پیکان راهی اوت شود.
دقیقه 35: احمدی، هافبک صنعت نفت از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که توپ به بیرون رفت.
دقیقه 42: ضربه ایستگاهی جاسم کرار از سمت چپ زمین بهترین موقعیت گلزنی برای صنعت نفت فراهم کرد، اما قریشی نتوانست ضربه سر بزند و در ادامه شیخ‌ویسی در دو مرحله توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 44: شوت امامعلی بی‌دقت بود و با اختلاف زیادی از روی دروازه صنعت نفت به اوت رفت.

دقیقه 48: سانتر خوب مومنی از روی ضربه آزاد را هخامنش با ضربه سر و دفع اشتباهی نزدیک بود وارد دروازه خودی کند که واکنش به موقع دریس مانع از باز شدن دروازه آبادانی‌ها شد.
دقیقه 49: ارسال مومنی، این بار از روی کرنر باز هم خطرساز شد ولی این بار هم گلی به همراه نداشت و شوت پای چپ ثاقبی را دریس به زیبایی راهی کرنر کرد.
دقیقه 49: برای دومین بار در این نیمه مدافعان صنعت نفت دفع اشتباهی داشتند که این بار توپ راهی کرنر شد.
دقیقه 51: ارسال کرنر جاسم کرار از سمت چپ زمین نزدیک بود بعد از برخورد به امیرحسین کریمی، بازیکن پیکان وارد دروازه این تیم شود که شیخ‌ویسی بدون دردسر توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 58: بازیکنان پیکان با توپ‌گیری از جهانی خلق موقعیت کردند ولی سانتر مومنی و ضربه سر امامعلی که وارد دروازه صنعت نفت شد را بنیادی‌فر، اعلام گل نکرد و خطای هند مهاجم پیکان را گرفت و به او کارت زرد نشان داد.
دقیقه 59: برخورد مشکوک به پنالتی با افتادن کرار روی زمین در محوطه جریمه پیکان رخ داد که بنیادی‌فر، این صحنه را هم خطا تشخیص نداد.
دقیقه 60: شوت زمینی قاضی راهی به دروازه صنعت نفت نداشت و با فاصله کمی از کنار دروازه این تیم راهی اوت شد.
دقیقه 63: امامعلی با شوت روی پا به دنبال گلزنی بود که ضربه محکم او به اوت رفت.
دقیقه 66: دریس شوت امامعلی را دور کرد و اجازه نداد پیکان به دومین گل برسد.
دقیقه 67: بهترین موقعیت گلزنی برای پیکان را حمودی از دست داد و نتوانست پاس قاضی با ضربه سر را در مقابل دروازه صنعت نفت تبدیل به گل کند تا توپ به اوت برود.
دقیقه 69: ایمانی به دنبال گلزنی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین بود که توپ با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
دقیقه 71: امامعلی نتوانست از پاس به بیرون مومنی بهره ببرد و گلزنی کند.
دقیقه 73: سانتر کوتاه کرار می‌توانست دومین گل صنعت نفت و دبل ریکانی را رقم بزند که ضربه سر او کم‌دقت بود و به اوت رفت.
دقیقه 74: شوت پشت محوطه آل‌کثیر بدون برخورد به بازیکنان صنعت نفت به بیرون رفت.

دقیقه 84: قریشی، بازیکن صنعت نفت پرتاب اوت بلندی داشت که پس از آن در صحنه‌ای مشکوک، به اعتقاد بازیکنان و تماشاگران آبادانی، توپ به دست مدافع پیکان برخورد کرد ولی بنیادی‌فر دستور به ادامه بازی داد تا شعارها علیه او بیشتر شود.
دقیقه 87: اعلام خطای اوت قریشی توسط براتعلی مولوی، کمک داور دوم مسابقه هواداران صنعت نفت اعتراض زیادی کردند و حدود 10 نفر از آنها وارد زمین شدند که وقفه پنج دقیقه‌ای مسابقه را به همراه داشت و یک تماشاگر این تیم نیز دستگیر شد.

دقیقه 2+90: شوت داخل محوطه عابدینی از روی دروازه پیکان به بیرون رفت.
90+4: مومنی، کمک داور دوم باز هم در گفت‌وگوی رادیویی با بنیادی‌فر درخواست کرد بازی به وقفه بیافتد؛ تماشاگران صنعت نفت با پرتاب اشیاء و سنگ موجب مصدومیت و کبودی شدید چشم چپ این کمک داور شدند و در ادامه همه هواداران این تیم به سمت زمین بطری آب پرتغاب کردند تا بازی به وقفه بیافتد.
90+8: بنیادی‌فر و کمک‌های او راهی رختکن شدند تا سرنوشت ادامه این مسابقه نامشخص باشد و این احتمال به وجود بیاید تا بازی نیمه تمام بماند.
90+12: بیشتر اعضای کادر فنی و بازیکنان پیکان به دلیل پرتاب سنگ هواداران صنعت نفت با سرعت به سمت تونل ورودی زمین رفتند.
90+14: قطع تصاویر تلویزیونی با گذشت 14 دقیقه از وقت قانونی مسابقه احتمال نیمه تمام ماندن این مسابقه را بیشتر کرده است.

* در نهایت زمانی که تیم داوری و اعضای تیم پیکان به رختکن رفتند، موعود بنیادی‌فر بعد از مشورت با ناظرین مسابقه اعلام کرد این مسابقه به دلیل جنجال‌های صورت گرفته نیمه تمام است.

 


در حاشیه


* شهاب گردان، دروازه‌بان اول صنعت نفت نیمکت‌نشین شده و محمد دریس که در دیدار جام حذفی برابر تراکتورسازی نمایش خوبی در ضربات پنالتی داشت، به ترکیب این تیم رسیده است.
* مهدی شیری، سامان نریمان‌جهان و عیسی آل‌کثیر نفرات سرشناس نیمکت‌نشین پیکان در این دیدار هستند.

* خطاهای متعدد باتیستا موجب اعتراض بازیکنان و سرمربی صنعت نفت شده ولی بنیادی‌فر در بیشتر صحنه‌ها بازی را ادامه داده است.
* در دقیقه 30 بنیادی‌فر، داور مسابقه اعلام کولینگ‌بریک کرد.

* تعدادی از تماشاگران صنعت نفت در دقیقه 87 در اعتراض به قضاوت بنیادی‌فر و کمک دوم او وارد زمین شدند که همین مسئله موجب وقفه بازی برای لحظاتی شد که وساطت تعدادی از بازیکنان دو تیم برای رفتن آنها به جایگاه تماشاگران نیز بی‌فایده بود.

نظر شما