شناسهٔ خبر: 28228082 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان| صعود مقصودلو به نیمه‌نهایی/ مشخص شدن حریفان نمایندگان ایران در پنج وزن دوم

R1351/P1015135/S3,29/CT12

امیرحسین مقصودی به دیدار نیمه نهایی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در اسلواکی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان از ظهر امروز (جمعه) در شهر ترناوا اسلواکی و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در حال برگزاری است که نتایج کشتی گیران کشورمان تاکنون به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا علیجان زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آندری ژلپ از اوکراین با نتیجه 12 بر 10 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، علیجان زاده از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه 4 بر صفر بالاز هاکزر از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مقابل بود باتباتار از مغولستان به پیروزی رسید و در دور سوم مقابل فاتی ویسیلی از مقدونیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله به مصاف نیکولای گراهمز از مولداوی می رود.

در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 18 بر 7 مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

در وزن 79 کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر حسن فؤاد از مصر را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر 2 از سد تورنیکه کوینیکادزه از گرجستان گذشت و در دور سوم مقابل اصلانبک گوارامیا از روسیه با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و باید منتظر حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه شانس مجدد به کار خود ادامه دهد.

در وزن 97 کیلوگرم سجاد عزیزی در دور نخست مارتین لانگ از مجارستان را با نتیجه 11 بر صفر از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل ماگومد خان ماگومدوف از روسیه با نتیجه 6 بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها ادامه دهد.

همچنین مراسم قرعه کشی پنج وزن دوم برگزار شد که نتایج قرعه کشی نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم که 26 کشتی گیر حضور دارند مهدی عشقی در دور نخست به مصاف قهوه چی از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده رحمان اف از ازبکستان و کولیزنیک از مولداوی می رود.

در وزن 74 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با هورینیک از اسلواکی کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان مصطفی از مصر و راتهی از هند می رود. در این وزن 27 نفر حضور دارند.

در وزن 86 کیلوگرم که 25 نفر شرکت کرده اند، ابوالفضل هاشمی در دور نخست با تالایبیک اولو از قرقیزستان مصاف می دهد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان هیکا از اوکراین و آشوروف از ازبکستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست استراحت می کند و در دور دوم به مصاف یایلاجی از ترکیه می رود و در صورت شکست این کشتی گیر در دور سوم با برنده یامازاکی از ژاپن و سانجیت از هند مبارزه می کند. در این وزن 21 نفر به روی باسکول رفته اند.

در وزن 125 کیلوگرم که 23 کشتی گیر حضور دارند امیر یاری در دور نخست به مصاف کاریپی از کشور آلبانی می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم با تویوما از ژاپن مبارزه خواهد کرد.

مسابقات اوزان فوق از ساعت 13 فردا (شنبه) به وقت ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما