شناسهٔ خبر: 28227655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت + فیلم

دوازده محرم سالروز شهادت چهارمین امام شیعیان حضرت زین العابدین ، سید الساجدین امام سجاد(ع) است.

صاحب‌خبر -

امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ امام سجاد علیه اسلام ، امام عابدان و عارفانی که برای مبارزه با حاکمان جور زمان و هدایت مردم به خواندن خطبه هایی کوبنده، همت گماشت و به خاطر دعا و نیایش و عبادت های خالصانه سجاد لقب گرفتند.
ایشان هرچند در واقعه کربلا بیمار بودند اما رسالت مهمی در پیام رسانی واقعه عاشور داشتند وموجب ماندگاری حادثه کربلا شدند.
همان طور که در روز تولد حضرت زین العابدین علیه السلام در بین مورّخین اختلاف است، در روز و سال شهادت او نیز اختلاف وجود دارد.

دامنه این اختلاف از سال 92 هجری تا سال 100 هجری است، اما آنچه از همه مشهورتر است، یکی سال 94 هجری است که آن را به مناسبت ارتحال فقهای بیشماری از اهل مدینه، « سنه الفقهاء » نامیده اند و دیگری سال 95 هجری.

پس از به شهادت رساندن امام سجاد علیه السلام پیکر مطهر  آن حضرت پس از تشییع باشکوه مردم مدینه، در بقیع که قبور بسیاری از اولیاء خداوند، همسران پیامبر، فاطمه بنت اسد و بسیاری از صحابه گرانقدر پیامبر و تعدادی از شهدای صدر اسلام در آن قرار دارد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، عموی بزرگوارش، مدفون گردید.
سالروز شهادت بزرگ مرد مناجات، سید الساجدین امام سجاد(ع) را تسلیت عرض می کنیم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2638803" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2233111/2638803?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما