شناسهٔ خبر: 28227483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند

مدت‌هاست که شاهد مقایسه دو سری Tomb Raider و Uncharted با یکدیگر هستیم؛ طرفداران پر و پا قرص هر مجموعه، دیگری را به کپی‌برداری از المان‌های عنوان مورد علاقه خود متهم می‌کنند و به صحبت در مورد برتری یکی از دو شخصیت‌ لارا کرافت (Lara Croft) و نیتن دریک (Nathan Drake) می‌پردازند. در موارد بسیار نادری سازندگان به صحبت در این مورد می‌پردازند. حال به تازگی استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) در صحبت‌هایی از تفاوت‌های این دو سری گفته است.

صاحب‌خبر -
سازندگان Tomb Raider از تفاوت این عنوان با سری Uncharted می‌گویند

مدت‌هاست که شاهد مقایسه دو سری Tomb Raider و Uncharted با یکدیگر هستیم؛ طرفداران پر و پا قرص هر مجموعه، دیگری را به کپی‌برداری از المان‌های عنوان مورد علاقه خود متهم می‌کنند و به صحبت در مورد برتری یکی از دو شخصیت‌ لارا کرافت (Lara Croft) و نیتن دریک (Nathan Drake) می‌پردازند. در موارد بسیار نادری سازندگان به صحبت در این مورد می‌پردازند. حال به تازگی استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) در صحبت‌هایی از تفاوت‌های این دو سری گفته است.

اخیر ریچ بریگز (Rich Briggs)، مدیر ارشد استودیو کریستال داینامیکس، مصاحبه‌ای با وب‌سایت Vnturebeat داشته است که در آن به صحبت در مورد احساس خود نسبت به لارا کرافت و اینکه چه چیزی باعث تمایز او از مجموعه ساخته شده توسط ناتی داگ (Naughty Dog) می‌شود، پرداخته است. او اعلام کرد که آن‌‌ها احترام زیادی برای دستاورد‌های کسب شده توسط Uncharted قائل هستند اما لارا کسی است که این سبک را تعریف می‌کند.

یکی از چیز‌هایی که باعث تمایز لارا می‌شود، بخشی مربوط به انگیزه او و بخشی دیگر مربوط به آن ترکیب منحصر به فرد از مهارت‌ها است که در مورد آن صحبت کرده‌ام. ما سعی می‌کنیم تا همه چیز را از دوربین سبک اکشن و بقا ببینیم. ما به آن به عنوان یک اثر سینماتیک در سبک اکشن و بقا نگاه می‌کنیم. البته مقبره‌ها نیز یک وجه تمایز بزرگ هستند و همان‌طور که پیداست ما از فیلم‌هایی نظیر Raiders of the Lost Ark برای ساخت آن‎‌ها الهام گرفته‌ایم. ما احترام بسیاری برای سری Uncharted قائل هستیم. آن‌‌ها عناوینی هستند که ما عاشق تجربه‌شان هستیم. من فکر می‌کنم که لارا به نوعی تعریف‌کننده‌ این ترکیب منحصر به فرد از یک باستان‌شناس با استعداد است که با داشتن آن سرعت بالای بازی، مبارزات مبتنی بر حرکات سریع و توانایی او برای از بین بردن محدودیت‌ها، جایی که بسیاری از مردم هنگام رسیدن به آن توقف می‌کنند، از نظر من او را به شخصیتی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

در سال ۲۰۱۳ شاهد ساخت یک ریبوت بر سری Tomb Raider بودیم. از آن زمان این بحث مطرح است که کدام عنوان از دیگری کپی برداری می‌کند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هر دو بازی در موارد بسیاری به یکدیگر شباهت دارند؛ پس منصفانه است که بگوییم هر دو سری ایده‌هایی از یکدیگر به امانت گرفته‌اند و این موضوع تنها مختص به یکی از آن‌ها نیست.

عنوان Shadow of the Tomb Raider هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این بازی به مطالعه نقد و بررسی انجام شده توسط تیم تحریریه گیمفا از آن بپردازید. همچنین می‌توانید برای پیگیری سایر اخبار مربوطه نیز می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

نظر شما