شناسهٔ خبر: 28227356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه دوگنبدان:

روحیه معنوی دفاع مقدس در جامعه احیا شود

گچساران- ایرنا- امام جمعه دوگنبدان گفت: روحیه معنوی دوران هشت سال دفاع مقدس هر چه بیشتر بین مردم و مسئولان اجرایی کشور احیا شود زیرا در کاهش مشکلات فعلی جامعه مؤثر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه این هفته دوگنبدان با گرامیداشت 31 شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: وجود اسیرانی از 18 کشور جهان در آن دوران نشان می دهد که ملت ایران در برابر تمامی ابرقدرت ها ایستاد.
وی افزود: بر اساس بررسی ها تعداد زیادی از کشورهای دنیا در دوران هشت سال دفاع مقدس کمک تسلیحاتی و اقتصادی به رژیم بعث عراق کردند که این امر بیانگر اقدام مهم رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمنان متجاوز بود.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حدود 17 هزار نفر از قشرهای مختلف مردم ایران به شهادت رسیدند، بیان کرد: آن دوران با وجود آنکه هزینه های سنگین داشت اما با همدلی مردم و مسئولان اجرایی با سربلندی ایران اسلامی به پایان رسید.
حجت الاسلام حجازی عنوان کرد: بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور ریشه در جنگ روانی دارد و در صورت ترویج فرهنگ ایثارگری، اتحاد و همبستگی عبور از این چالش ها دشوار نیست.
وی به اول مهر و بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: تعلیم و تربیت اصولی اساس توسعه همه جانبه کشور در آینده است.
امام جمعه دوگنبدان از خانواده ها و مردم شهرستان گچساران خواست آموزش و پرورش و مسئولان مدارس را در رسالت مهم تعلیم و تربیت یاری دهند.
حجت الاسلام حجازی هزینه های سنگین در مراسم های ترحیم در شهرستان گچساران را یادآور شد و گفت: رسانه ها برای جلوگیری از وارد آمدن فشار اقتصادی به خانواده های داغدار برپایی آیین های ساده را ترویج کنند.
6110/8143

نظر شما