شناسهٔ خبر: 28227326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطبه های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- امامان جمعه شهرهای مختلف خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه سبزوار گفت: مقاومت امروز کشورهای اسلامی و غرب آسیا در برابر استکبار جهانی از ثمرات دوران دفاع مقدس است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: مجاهدت، ایثار و شهادت رزمندگان دفاع مقدس درس مقاومت و ایستادگی به گروههای مقاومت اسلامی آموخت.
وی اظهار داشت: اقتدار حزب الله لبنان، انصارالله یمن، الحشد الشعبی عراق و لشکرهای فاطمیون و زینبیون در مقابل داعش و استکبار جهانی مرهون دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران است.
وی گفت: از دیگر برکات این دوران تقویت بنیه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی در ابعاد موشکی، دریایی، هوایی و زمینی است به طوری که دشمن جرات تعدی به مرزهای کشور را ندارد.
امام جمعه سبزوار افزود: استکبار جهانی با حمایت رژیم بعث عراق جنگ تحمیلی را با هدف سرنگونی انقلاب اسلامی راه انداخت که پیروی از ولایت فقیه، انسجام ملی و اتحاد نیروهای مسلح، دشمن را ناکام گذاشت.
وی همچنین با بیان اینکه عزاداری های محرم نمایش عزت و شکوه اسلام است اظهار داشت: در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید درس ایستادگی در برابر ظلم، ستم و ظالم را فرا گرفت.
وی گفت: هیات های مذهبی باید مراقب باشند از طرح شعار علیه وحدت جهان اسلام که منجر به تفرقه امت های مسلمان می شود دوری کنند که این خلاف اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) و ریختن آب به آسیاب دشمن است.

* امام جمعه تربت حیدریه نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مهمترین پیام دوران هشت سال دفاع مقدس برای نسل امروز این است که مردم ایران با دست خالی اما با اتکا به سلاح اسلام در مقابل ابرقدرت ها ایستاد.
حجت الاسلام محمدرضا عمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه افزود: پیام دیگر آن دوران طلایی این است که اسلام را به جهانیان معرفی کردیم و این دوران نشان داد که ابر قدرت ها از اسلام در هراس هستند.

* امام جمعه گناباد نیز گفت: دشمنان با جنگهای نرم اقتصادی و فرهنگی و فضاسازی رسانه ای به دنبال ناامید کردن ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی هستند.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: دشمنان که از تحمیل جنگ نظامی به اهداف خصمانه خود نرسیدند، با تشدید تحریمها به دنبال ایجاد فاصله بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان نظام اسلامی هستند و با جو سازی رسانه ای ایجاد واهمه بین مردم را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی اظهار داشت: مسئولان باید با افزایش بصیرت و اقدام جهادی و مردم هم باید با پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و حمایت از کالاهای داخلی در مقابل جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان بایستند.
وی گفت: ملت ایران با درسی که از فرهنگ و تعالیم عاشورا گرفته اند در مقابل ترفندها و توطئه های دشمن می ایستند و دشمنان را ناامید می کنند.
2095/7495/ 6121 / 6053

نظر شما