شناسهٔ خبر: 28227248 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بهترین نرم‌افزار‌های تلفن همراه رایگان که امسال برای گوشی‌های اندروید ارائه شد و کاربران از آنها راضی بوده‌اند

10 گل اندرویدی در سال 2018

از زمانی که گوگل سیستم عامل اندروید را معرفی کرد حدود یک دهه می‌گذرد. در آن زمان قابل تصور نبود که تعداد برنامه‌های کاربردی در این پلتفرم به چند میلیون برنامه برسد. ولی ما اکنون به چنین نقطه‌ای رسیده‌ایم و در حال حاضر حدود 5/3 میلیون برنامه کاربردی رایگان در گوگل‌پلی وجود دارد. نکته قابل توجه این‌که وجود این تعداد نرم‌افزار همراه، انتخاب برنامه‌هایی را که کارایی خوبی داشته باشند برای کاربران مشکل می‌سازد. افزون بر این، دانلود بسیاری از این برنامه‌ها رایگان نیست و کاربران باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنند. در فهرست زیر تلاش شده تعدادی از بهترین برنامه‌های اندرویدی - که برای دانلود آنها نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست- به شما معرفی شود.

صاحب‌خبر -

نرمافزار همراه اشتراک فایل زندر (Xender)

نرمافزار همراه زندر از بهترین نرمافزارهای انتقال فایل با وایرلس بین دستگاههای هوشمند است. با استفاده از این نرمافزار میتوانید فایلهای حجیم گوشی خود را به صورت کاملا رایگان بین دستگاههای اندروید، آیاواس و رایانه با سرعت بسیار بالا و بدون استفاده از نرمافزار همراه دیگری انتقال دهید. این برنامه میتواند فایلهای شما را با سرعت 100 برابر بلوتوث ارسال کند. نرمافزار همراه زندر با بیش از 50 میلیون دانلود از گوگل پلی، نمره عالی 3/4 از 5 را دریافت کرده است.

نرمافزار همراه ویرایش عکس پیکسآرت (PicsArt)

نرمافزار همراه پیکسآرت یکی از دوست داشتنیترین برنامههای کاربردی برای ویرایش تصاویر در گوشیهای اندروید است. با استفاده از این نرمافزار همراه شما بهآسانی میتوانید عکسهای خود را در گوشی همراهتان ویرایش کرده و تغییرات دلخواهتان را در آنها ایجاد کنید. پیکسآرت امکان خلق تصاویر زیبا را نیز برای شما فراهم میکند. این نرمافزار همراه همچنین از قابلیت اضافهکردن فونت برخوردار است، به این معنی که کاربر بهآسانی میتواند فونت مورد نظر را به برنامه اضافه و با استفاده از آن متن دلخواه خود را در عکس مورد نظرش بگنجاند. با این برنامه همچنین میتوانید عکسهای متحرک (GIF) ایجاد و آنها را ویرایش کنید.

قابلیت به اشتراک گذاشتن عکسهای ایجاد شده در شبکههای مجازی و نیز قابلیت تبدیل عکس به نقاشی از دیگر قابلیتهای این نرمافزار همراه است.

نرمافزار خودکارسازی آیافتیتیتی (IFTTT)

این نرمافزار همراه با انجام خودکار کارها در شبکههای اجتماعی، مسنجر و به طور کلی در گوشی یا اینترنت میتواند به میزان زیادی در وقت شما صرفهجویی کند. آیافتیتیتی یکی از بهترین برنامههای اندروید است و این قابلیت را دارد که سرویسهای مختلف اینترنتی را به یکدیگر متصل کند. برای مثال این نرمافزار همراه میتواند جیمیل شما را به نرمافزار همراه پیامرسان مورد علاقهتان وصل کند تا در صورت دریافت ایمیل، به جای آنکه به برنامه جی میل بروید پیام دریافتی مستقیما روی پیامرسان برای شما ارسال شود. ارسال خودکار پستهای اینستاگرام به پیامرسان نیز از طریق این برنامه امکانپذیر است. همچنین این برنامه واکنشهای خودکار به اتفاقات مختلف را امکانپذیر میسازد. برای مثال این قابلیت وجود دارد هنگامی که وارد منزل شدید یا به فروشگاه محلتان رسیدید پیامهای خودکاری به همسرتان ارسال شود. تمام امکانات این نرمافزار همراه به صورت رایگان ارائه میشود.

نرمافزار مدیتیشن اسمایلینگ مایند (Smiling Mind)

این برنامه مدیتیشن ساده و در دسترس که به دنبال کندکردن سرعت زندگی و ایجاد ذهنآگاهی در شماست، روشهای مدیتیشن مختلفی برای گروههای متنوع سنی و وضعیتی ارائه میکند و بنابراین از کودکان هفت ساله گرفته تا افراد بالغ میتوانند از این نرمافزار همراه استفاده کنند. روشهایی که نرمافزار همراه اسمایلینگمایند برای مدیتیشن در اختیار شما میگذارد از یک دقیقه تا یک ساعت متغیر بوده و شما میتوانید بسته به موقعیتتان، برای رسیدن به آرامش از این روشها استفاده کنید.

دنبالسازی و محاسبه تعداد مدیتیشنهای انجام شده توسط کاربر، مدت زمان کل همه دورهها و تعداد روزهایی که در آنها مدیتیشن انجام شده است از دیگر قابلیتهای این نرمافزار همراه است که آن را به یکی از بهترین نرمافزارهای رایگان اندرویدی گوگل پلیاستور تبدیل کرده.

نرمافزار همراه تماس تصویری گوگل دیو (Google Duo)

گوگل دیو اساسا نسخه فیستایم برای اندروید است. شما میتوانید از طریق این نرمافزار همراه با هرکسی که برنامه گوگل دیو را روی دستگاه خود نصب کرده است تماسهای ویدئویی برقرار کنید. جالبترین نکته در مورد این برنامه راهاندازی و استفاده بسیار آسان آن است. قبل از راهاندازی برنامه نیاز به انجام هیچ فرآیند پیچیدهای نیست. گوگل دیو، سیمکارت تلفن را میخواند و یک متن برای تایید ارسال میکند؛ فقط همین. برای برقراری تماس نیز فقط با کلیک روی آیکون پلاس شناور در گوشه پایین سمت چپ، میتوانید یک چت متنی یا تماس ویدیویی با هر یک از مخاطبان خود که دارای این برنامه هستند برقرار کنید. این نرمافزار همراه برای سرعتهای ضعیف اینترنت بهینه شده است. بنابراین شما میتوانید یک تماس قابل اطمینان را حتی در حالتی که کیفیت شبکه پایینتر از حد متوسط است، تجربه کنید.

نرمافزار آفیس دابلیوپیاس (WPS Office + PDF)

نرمافزار همراه دابلیوپیاس از بهترین نرمافزارهای همراه مشاهده، ویرایش و ساخت اسناد آفیس و پیدیاف است.

با این نرمافزار همراه قدرتمند علاوه بر اینکه میتوانید فایلهای ورد، اکسل، پاورپوینت و پیدیاف را در دستگاه اندروید خود مشاهده و ویرایش کنید، خواهید توانست فایلهای جدیدی نیز ایجاد کنید.

دابلیوپیاس همچنین بهآسانی فایلهای آفیس را به پیدیاف تبدیل میکند و این امکان را به شما میدهد که به این فایلها، متن و عکس و به فایلهای پاور پوینت عکس، نمودار، فایل صوتی و فایل ویدئویی اضافه کنید. دابلیوپیاس همچنین امکان به اشتراکگذاشتن فایلهای ویرایش شده را با شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک فراهم میکند.

این نرمافزار همراه که به گفته کاربران بهترین نرمافزار همراه اندروید است، نسبت به نرمافزارهای همراه مشابه خود دارای حجم کمی است.

بیش از 600 میلیون کاربر در سراسر جهان از این نرمافزار همراه استفاده میکنند و از رایج‌‌ترین نرمافزارهای همراه مدیریت آفیس در جهان است.

نرمافزار همراه صفحه کلید سوئیفتکی (SwiftKey)

نرمافزار همراه سوئیفتکی که بیش از 250 میلیون نفر از آن استفاده میکنند یک صفحه کلید زیبا، قدرتمند و پرسرعت برای سیستم عامل اندروید است. این اپلیکشین از هوش مصنوعی برای پیشبینی آنچه کاربر میخواهد بنویسد استفاده میکند. با استفاده از این صفحه کلید میتوانید سرعت تایپ خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. سوئیفتکی همچنین از قابلیت تصحیح خودکار برخوردار است و در صورت تایپ اشتباه یک کلمه آن را به کاربر گوشزد میکند. این برنامه بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا و از جمله فارسی را پشتیبانی میکند. سوئیفتکی با توجه به سبک نوشتاری شما، واژههای بعدی را به فارسی پیشبینی و پیشنهاد میکند. رقیب قدرتمند این نرمافزار همراه، یعنی کیبورد گوگل نیز دارای پیشبینیهای خوبی است اما به اندازه سوئیفتکی خوب عمل نمیکند.

نرمافزار همراه کنترل از راه دور یونیفاید ریموت (Unified Remote)

این روزها نرمافزارهای همراه زیادی برای کنترل وسایل گوناگون با تلفن همراه در وبگاههای مختلف عرضه میشود.به کمک نرمافزار همراه یونیفاید ریموت میتوانید گوشی همراهتان را به ابزار کنترل از راه دور برای رایانه یا تبلتتان تبدیل کنید.

نسخه کامل نرمافزار همراه یونیفاید ریموت این قابلیت را دارد که بیش از ۹۰ درصد برنامهها از جمله موس، صفحه کلید، انواع مدیا پلیر، برنامههای ضبط صدا، همسانساز صفحه نمایش، کنترل پاور،
فایل منیجر و... را پشتیبانی کند.

این برنامه از طریق وایرلس یا بلوتوث به سیستم متصل شده و کنترل آن را در اختیار میگیرد. گفتنی است این نرمافزار همراه در گوگل پلی دارای امتیاز 7/4 از 5 این وبگاه بوده که نشان دهنده محبوبیت آن در میان کاربران اندروید است.

نرمافزار همراه تاینی اسکنر (Tiny Scanner)

تاینی اسکنر گوشی هوشمند شما را به یک اسکنر اسناد، تصاویر، رسیدها و دیگر متون تبدیل میکند.

با استفاده از این نرمافزار همراه میتوانید از اسناد و تصاویر خود یک نمونه اسکن تهیه کرده و آن را به صورت پیدیاف در دراپ باکس یا گوگل درایو ذخیره یا برای دوستانتان ایمیل کنید.

با تاینی اسکنر شما قادر خواهید بود عکسهای خود را بهصورت حرفهای و بسیار دقیق و با کیفیت اسکن کرده و آن را روی گوشی خود ذخیره کنید.

برنامه تاینی اسکنر از سه حالت اسکن مختلف سیاه و سفید، خاکستری و رنگی پشتیبانی میکند که هر کدام از کنتراست و وضوح تصویر بالایی برخوردار است.

نرمافزار همراه قفل صفحه سیاملاکر (CM Locker)

این نرمافزار همراه یک راه عالی برای سفارشی کردن دستگاه اندرویدی شماست. سیاملاکر یک نرمافزار همراه بسیار کاربردی با عملکرد آسان است که به شما اجازه میدهد روی قفل شدن صفحه نمایش کار کنید. بنابراین اگر به دنبال یک قفل صفحه عالی برای دستگاه اندروید خود هستید این برنامه را از دست ندهید.

سیاملاکر این امکان را فراهم میکند که به آسانی در حالت قفل بودن گوشی هوشمندتان به برنامه هاو بخشهای دیگر دسترسی داشته باشید. نرمافزار همراه سیاملاکر همچنین قابلیت عکس گرفتن از کسانی که تلاش ناموفقی برای بازکردن قفل گوشی شما داشتهاند را داراست. این فرد میتواند یکی از همکاران و نزدیکان شما یا سارق گوشیتان باشد. عکسِ تهیهشده از طریق ایمیل برای شما ارسال میشود. با استفاده از نرمافزار همراه قفل صفحه اندروید سیاملاکر شما میتوانید از امکاناتی مثل نمایش اطلاعات آب و هوایی یا جیپیاس نیز استفاده کنید.

یاسمین مشرف

جامجم

منابع: ba-bamail.com و fossbytes.comو lifewire.com

نظر شما