شناسهٔ خبر: 28227041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجالس روضه باعث بالندگی و عزت روز افزون مکتب عاشورا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مداحان و منبری ها فلسفه و والایی نهضت و قیام خونبار عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

صاحب‌خبر -

مجالس روضه باعث بالندگی و عزت روز افزون مکتب عاشورا شود.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانان از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه همدان با تاکید بر حفظ و پایداری فرهنگ عاشورا اظهار داشت: مداحان و روحانیان تبلیغ و ترویج فلسفه قیام امام حسین(ع) را در اولویت قرار دهند. 

وی ادامه داد: محرم و صفر بهترین فرصت برای بیان فلسفه و فرازهای مختلف قیام امام حسین(ع) است و آنها که در این ایام به منبر می روند این موضوع را مورد توجه قرار کنند.
وی به مداحان و منبری ها توصیه کرد: به مقتضیات زمان آشنا باشند و از بیان مطالب و مباحثی که بهانه به دست دشمنان داده و مذهب شیعه را سست جلوه می کند، بپرهیزند.
امام جمعه همدان تاکید کرد: عقل و دین حکم می کند آیین ها و مجالس عزاداری امام حسین و اهل بیت (ع) خالی از کم و کاستی و نقص باشد تا بیشترین اثر بخشی را در بین مردم ایجاد کند. 
آیت الله طه محمدی با بیان اینکه عزاداری های مردم همدان برای امام حسین(ع) بسیار خوب برگزار شده است گفت: شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای برپایی مجالس روضه و ایستگاه های صلواتی و اطعام و توزیع نذری ستودنی است. 
وی یادآورشد: محتوای مجالس روضه، تعظیم و تکریم اباعبدالله الحسین(ع) نیازمند بازنگری و تقویت است تا موجب بالندگی و عزت روزافزون مکتب عاشورا شود. 
خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: سروده ها و نوحه های گذشته به روز شده و در مجالس مورد استفاده قرار گیرد و از اشعار کم ارزش و بی محتوا در مجالس عزاداری خودداری شود.

انتهای پیام /د.ا

محتوا مجالس روضه نیازمند تغییر و بازنگری است

 

برچسب‌ها:

نظر شما