شناسهٔ خبر: 28226929 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مقایسه ظرفیت باتری و رم آیفون های ۲۰۱۸ با آیفون ایکس اپل

صاحب‌خبر -

ظرفیت رم آیفون های ۲۰۱۸ اپل یعنی آیفون ایکس اس (iPhone XS) و آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) از همیشه بیشتر بوده و آیفون ایکس آر (iPhone Xr) اقتصادی رم یکسانی با پرچمدار سال قبل (آیفون ایکس) دارد. اکنون ظرفیت رم و باتری این چهار آیفون‌ را مقایسه می‌کنیم.

 

در روز رونمایی اپل آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر، همه قابلیت‌های آن‌ها به جز ظرفیت باتری و میزان رم گوشی ها ذکر شد. با بررسی این سه گوشی بعد از قرار گرفتنشان بر روی وب سایت اپل، به میزان حافظه رم آیفون های ۲۰۱۸ در کنار ظرفیت  باتری آن‌ها پی بردیم. اگرچه سیستم عامل آی او اس مصرف حافظه بسیار کمی دارد، اما اپل در پرچمداران ۲۰۱۸ خود، ظرفیت حافظه اصلی را به ۴ گیگابایت افزایش داده است که برای یک دستگاه آی او اسی بسیار زیاد تلقی می‌شود!

 

سال گذشته، آیفون ایکس همراه با ۳ گیگابایت حافظه رم عرضه شد، اما امسال، این میزان رم در گوشی اقتصادی اپل آیفون ایکس آر به کار رفته و حافظه اصلی دو مدل Xs به ۴ گیگابایت رسیده است. در ادامه، نگاهی به ظرفیت باتری و رم آیفون های ۲۰۱۸ انداخته و آن‌ها را با آیفون ۱۰ مقایسه می‌کنیم.

 

مقایسه ظرفیت باتری و رم آیفون های ۲۰۱۸ با آیفون ایکس

 

آیفون ایکس اس مکس: ۳۱۷۴ میلی‌آمپر ساعت / ۴ گیگابایت

 

آیفون ایکس اس: ۲۶۵۸ میلی‌آمپر ساعت / ۴ گیگابایت

 

آیفون ایکس آر: ۲۹۴۲ میلی‌آمپر ساعت / ۳ گیگابایت

 

آیفون ایکس: ۲۷۱۶ میلی‌آمپر ساعت / ۳ گیگابایت

 

برای نخستین مرتبه، ظرفیت باتری یک آیفون از ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت فراتر رفته است که با توجه به نمایشگر آیفون ایکس اس مکس، دلیل به کار رفتن چنین پک باتری واضح است. با این حال، گوشی آیفون ایکس آر، امسال با کنار زدن آیفون ۸ پلاس مقام بادوام‌ترین گوشی اپل را به دست آورده است. باتری این گوشی آی او اسی می‌تواند با یک مرتبه شارژ، بین ۱۵ تا ۱۶ ساعت دوام بیاورد. وجود یک نمایشگر کوچکتر دارای رزولوشن پایین‌تر، اصلی‌ترین دلیل افزایش دوام باتری آیفون Xr در مقایسه با آیفون Xs Max است.

 

اپل آیفون ایکس اس,,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

طبق نخستین تست‌ها، بعد از آیفون ایکس آر، به ترتیب با داشتن ۱۳ ساعت و ۱۲ ساعت دوام باتری، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس اس قرار می‌گیرند. باتری هر سه گوشی را می‌توان طی نیم ساعت، از صفر درصد تا پنجاه درصد شارژ کرد.

 

دانیال حجاری

 

نظر شما