شناسهٔ خبر: 28226624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اراک:

برخورداری از تقوا و اخلاص شرط قدم گذاشتن در راه سیدالشهدا(ع) است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: برخورداری از تقوا و اخلاص عمل، شرط قدم گذاشتن در راه اباعبدالله الحسین(ع) و پیروی از مکتب عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) برای همه ما درس حق جویی و قیام در راه خداوند است و باید بدانیم که اگر در راه پروردگار قدم بگذاریم بی شک پیروز خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در حقیقت نهضت حسینی برای تمام اعصار و انسان ها است و دانشگاه حسینی و عاشورایی به قدر تمام عالم گسترده است.

انقلاب اسلامی یک قیام حق جویانه بود

دری نجف آبادی بیان کرد: در جمهوری اسلامی طی وقوع انقلاب اسلامی شاهد یک نهضت و قیام حق جویانه بودیم که بر مبنای دین صورت گرفت و چون در راه دین و خدا و قرآن بود، در نهایت به پیروزی رسید.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی در ایران حکومت دینی را به ارمغان آورد و در برابر تبلیغات سوء طاغوت که می خواست جامعه را از دین دور کند، توانست یک بار دیگر ارزش های اسلامی را در جامعه بسط و گسترش دهد و در حال حاضر نیز ما عزت و اقتدار کشور را مدیون اسلام و انقلاب هستیم.

وی تصریح کرد: اسلام و قرآن بر قدم گذاشتن در راه خداوند و قیام برای خداوند تاکید بسیار دارند و مکتب عاشورایی امام حسین(ع) نیز همین امر را ترویج کرد که امروز شهدای راه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم دنباله رو همین امر هستند.

قیام برای خدا ما را بر دشمن پیروز می کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: گام گذاشتن در راه خدا و قیام برای خدا، بیش از هر چیز نیازمند تقوا و اخلاص عمل است و امروز اگر در جامعه این دو امر مهم در کنار ولایتمداری و انسجام و اتحاد قرار گیرد، قطعا بر دشمن و توطئه هایش پیروز خواهیم شد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: امت اسلامی ادامه دهنده راه نهضت و قیام امام حسین(ع) است و در همین راستا و به منظور زنده نگاه داشتن پیام عاشورا، امسال نیز همچون سال های گذشته هر چه باشکوه تر در اربعین حسینی به سرور و سالار شهیدان لبیک گفته و آئین اربعین را برگزار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: راه حق جویی و مکتبی که جهاد و قیام برای خدا را مدنظر قرار دهد، همواره پیروز و جاودانه است، امت اسلامی نیز این راه را دنبال می کند تا آرمان های مکتب عاشورایی پیاده سازی شود.

شکرگذار امنیت و پیشرفت کشور باشیم

وی ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب، از نعمت های بسیار همچون امنیت و رشد و پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله علمی، پزشکی و... برخوردار است و باید همه ما با نگاهی به کشورهایی در منطقه که این نعمت ها را ندارند، به درگاه خداوند شکرگذاری کنیم.

امام جمعه اراک افزود: دشمن تلاش بسیار دارد تا امنیت نظام اسلامی را دچار خدشه کند، باید بداند که کشورمان با وجود برخورداری از نیروهای متعهد و جان بر کف نظامی و امنیتی و همچنین بصیرت مردمی، مقابل تمام توطئه ها با قدرت می ایستد و نقشه های دشمن را خنثی می کند.

خدمت گزاری و استفاده صحیح از منابع مدنظر مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز کشور اسلامی ایران در برابر توطئه های دشمن و ایادی آن نیازمند بصیرت و هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان است و به ویژه مسئولان باید کار جهادی در خدمت گزاری به مردم و بهره گیری بهینه از منابع موجود به دور از اسراف، را در دستور کار قرار دهند.

دری نجف آبادی همچنین بیان کرد: از سوی دیگر جامعه نیز باید نسبت به رعایت ساده زیستی و قناعت توجه نشان داده و از هرگونه اسراف و ریخت و پاش پرهیز شود.

امام جمعه اراک در سخنان خود همچنین به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و لزوم پرورش دانش آموزان مومن و متعهد، ضرورت تلاش مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، پاسخگویی مسئولانه به مطالبات مردم و رفع دغدغه ها، بهره گیری اصولی و صحیح از منابع موجود کشور، عملکرد مطلوب در راستای افزایش اعتماد مردم، اخلاقمداری و دین مداری مدیران و مسئولان و... اشاره کرد.

نظر شما