شناسهٔ خبر: 28226473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز:

مسؤولان نباید به آقازادگی و ژن‌های خوب بها دهند

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مسوولان توجهی به مسائل آقازادگی و ژن‌های خوب نکنند چرا که قطعاً جامعه را به خطر خواهد انداخت، گفت: چطور کسی به خود جرأت داده و خود را آقازده می‌نامد و درسی از عاشورا نمی‌گیرد،عاشورا را اشراف‌‌گری رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: توطئه‌های دشمن در هر برهه از انقلاب بر ایران تحمیل شد ولی از دهه 70 جنس توطئه‌ها عوض شده و روی به جنگ نرم و اقتصادی آورده‌اند. 

وی با تاکید به اینکه اگر در دوران دفاع مقدس با جنگ نظامی روبه‌رو بودیم، امروز نیز هیچ فرقی نکرده و در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم، گفت: ایجاد داعش، شبهات گوناگون، تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی از جمله راهبردهای دشمن علیه ایران است و اگر در هشت دفاع مقدس پیروز بودیم به خاطر خودباوری و خداباوری بود که همان دو راه می‌تواند ما را پیروز جنگ جدید هم کند. 

امام جمعه موقت تبریز در اعلام مناسبت‌های این هفته بیان کرد: یکم مهرماه 14 میلیون دانش‌آموز و 4 میلیون دانشجو سر کلاس‌های درس خواهند رفت از این‌رو لازم است تا آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه جدی به آنها و تربیت‌شان کنند چراکه همیشه از بخش پرورش غافل مانده‌ایم.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: اگر صرفا جامعه تحصیلی در حیطه آموزشی قرار گیرد، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود در حالیکه باید در کنار آموزش باید به مسائل فرهنگی، فضای اطلاعاتی، مجازی و شهبات ایجاد شده توجه بیشتری کرد و آن حوزه‌ها را تقویت کرده و شبهه‌زدایی کنیم. 

وی اذعان داشت: برخی کلاس‌ها علیه دین و اعتقادات است و مسوولان در نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید دقت لازم را داشته باشند. 

خطیب نماز جمعه موقت تبریز مناسبت دیگر هفته را روز اسرا و مفقودان اعلام کرد و گفت: این روزها فرصت مناسبی است تا یاد خمینی دوران اسارت و مرد بزرگ الهی، آقای ابوترابی را گرامی داشت و و بنده با او در تکریت بوده و از نزدیک شاهد سلوک و تدین او بودم و یادم هست که شعار او "پاک باش و خدمتگزار" بود و همیشه تمام تلاش خود را می‌کرد تا اسرا از لحاظ جسمی سالم بماند.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: 28 شهریور روز آزادسازی سوسنگرد است که در این آزادی، آذربایجان نقش بزرگی داشت و شهید تجلایی و جانباز دلاور بیرقی از جمله فرماندهان آن آزادسازی بودند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه جنگ تحمیلی نشان داد ابرقدرت‌ها از اسلام می‌ترسند، توضیح داد: هجمه‌های زیادی از سال 70 علیه ایران شروع شده است و همه یادمان است که امام خمینی(ره) با عظمت خود جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد چراکه دشمن با حمایت بیش از 40 کشور و تا دندان مسلح به ایران حمله کرد و حتی بعثی‌ها ادعا کرده بودند که تا یک هفته تهران را خواهند گرفت ولی ما غریبانه و مظلومانه جنگ کردیم و همان کشوری بودیم که حتی یک سیم خاردار هم نداشت.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی نهضت حسینی را دوباره احیا کرد و عامل اصلی مقدس شدن آن، الگو گرفتن از عاشورا بود، در جنگ تحمیلی با اینکه جنگ بود ولی توانستیم اسلام و نهضت حسینی(ع) را به جهان نشان دهیم.

عالی متذکر شد: در هشت سال دفاع مقدس خودباوری و اتکا به نیروی درونی را یاد گرفتیم و در آن دوران به جوانان 20 تا 30 ساله اعتماد شد و رزمندگان با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی همچنین اعتماد و اتکا به خداوند پیش رفتند و الان نیز در جنگ نرم و اقتصادی قرار داریم و باید خودباوری و خداباوری را پیش بگیریم. 

عالی با اشاره به عوامل گمراهی انسان توضیح داد: نبود اخلاق، معنویت و ارزش‌های اخلاقی یکی از دلایل اصلی گمراهی انسان است. 

وی با تاکید به اینکه در جامعه‌ای اگر ارزش‌های اخلاق، انسانی و معنویت افول کند، امام حسین‌ها شهید می‌شوند، گفت: اینگونه جامعه‌ها دچار انحطاط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شده و معاویه و یزیدها را بر خود حاکم می‌کنند. 

امام جمعه موقت تبریز اذعان داشت: اگر جامعه را از لحاظ فرهنگی و ارزش‌های انسانی تقویت نکنیم با سقوط روبه رو خواهیم شد به طوریکه رهبر معظم انقلاب از دهه 70 با عناوین مختلف تاکید موکد بر تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دارند. 

وی متذکر شد: حب دنیا و جاه و مقام و پول انسان را مست می‌کند و این راهی دیگر برای گمراهی انسان است زیرا وقتی یک انسان به این مرحله برسد دیگر چشم‌ و گوش‌هایش حقیقت را ندیده و نمی‌شنود و به راحتی می‌تواند خون امام حسین‌(ع)‌ها را بریزد. 

خطیب نماز جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: وقتی انسان دنیازده و رفاه‌زده شده و اشرافیت او را در برگرفت، دیگر انسان به یک راحت‌طلب تبدیل شده و اثری از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی نخواهد بود و این موضوع مصداق زمان عاشورای حسینی(ع) است. 

وی با تاکید به اینکه اگر در زمان حال نیز مسوولان توجه خود را به مسائل آقازادگی و ژن‌های خوب کنند و دچار رفاه‌زدگی شوند قطعاً جامعه را به خطر خواهند انداخت، تصریح کرد: چطور کسی به خود جرأت داده و خود را آقازده می‌نامد و درسی از عاشورا نمی‌گیرد، چراکه عاشورا را همین اشراف‌‌گری جامعه ایجاد کرد و منجر شد تا امام حسین(ع) برای از بین بردن این روحیه دنیاپرستی شهید شود. 

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: انسان باید دائما مراقب بوده و تقوای الهی داشته باشد و اگر امام جمعه در هر دو خطبه تاکید به تقوا دارد به خاطر دوری کردن و پرهیز از دنیاطلبی، عافیت‌طلبی و تبعات منفی آن است. 

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که شیطان را شیطان کرد، هوای نفسانی و منیت بود، تصریح کرد: انسان اگر اسیر هوای نفسانی خود شود به گمراهی دچار می‌شود، از خداوند می‌خواهیم مردم ایران را از این سه عامل گمراهی دور کند. 

 

انتهای پیام/ح

 

نظر شما