شناسهٔ خبر: 28226197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت بیجار:

جوانان مانند دوران دفاع مقدس می‌توانند مشکلات کنونی جامعه را مدیریت کنند

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: در دوران جنگ و دفاع مقدس و حساسیت‌های موجود جبهه و جنگ، جوانان ما توانستند سبب سربلندی، پیروزی و عزت مملکت و ثبات نظام و انقلاب باشند و امروزه هم می‌توانند در مدیریت‌های کلان موفق عمل کنند و مشکلات جامعه را سامان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های پرفیض عبادی، سیاسی جمعه بیجار، اظهار داشت: دین اسلام دین کامل و نورانیست و برای تمام شئون انسان‌ها برنامه و قانون دارد.

وی اذعان داشت: براستی که دین اسلام دین برگزیده است، دینی که برگزیده و خالص و جامع باشد می‌تواند مشکلات مادی و معنوی جامعه را بخوبی حل کند. دین اسلام فقط در نماز، روزه، زکات و حج خلاصه نمی‌شود چون هرگاه اسلام را در این مسائل خلاصه کردیم در دیگر زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی واجتماعی دچار ضعف و مشکل شده‌ا‌یم.

امام جمعه اهل سنت بیجار علت مشکلات جامعه را دوری از اخلاق و انصاف و عدم عمل به آموزه‌های دینی دانست و گفت: هرگاه در مسیر غیر دین و اسلام حرکت کردیم دچار زندگی بدون آرامش و طمانینه خواهیم شد.

ماموستا محمدی به موضوع مسوولیت و اهمیت آن در اسلام اشاره وبیان داشت، مسوولیت برای مسوولین یک امانت است لذا برای محافظت از این امانت باید سعی و تلاش وافر داشت.

وی گفت: در کتب تاریخی روایت‌های بسیاری در مورد اهمیت مسوولیت و سختی کار مسوولیت وجود دارد که چنین روایت شده است، بعد از اینکه مسوولیتی به عمر ابن عبدالعزیز داگذار می‌شود، در خلوت خانه خویش به گریه و زاری مشغول می‌شود که وقتی از وی دلیل را سوال می‌کنند، می‌گوید: مسوولیت امت پیامبر را بر شانه‌های من قرار داده‌اند لذا متردد هستم که می‌توانم آن مسوولیت را بخوبی انجام دهم چون خداوند از اینکه بفکر فقرای گرسنه، مریضان نیازمند، برهنگان، مظلومان، غریب و مسافر، اسیران و زندانیان و سالمندان و از کارافتادگان باشم، را از من سوال می‌کند و ترس آن را دارم که دلیل و حجتی پذیرفته برای آنها نزد خداوند نداشته باشم.

وی ادامه داد: تاریخ اسلامی مملو از حکایت های بسیار شیرین و تاثیرگذار از حاکمان و مسولان عادل جامعه اسلامی است و بحق که مسوولیت بسیار سخت و دشوار بوده و کسانیکه توانایی مسوولیت را ندارند و مسوولیت‌پذیر نیستند باید در قیامت و در محکمه عدل الهی جوابگو باشند.

ماموستا محمدی در بیان دیگری از خطبه‌ها به موضوع مشکلات موجود جامعه اشاره و بیان داشت: در جامعه ما مشکلات فراوانی وجود دارد اما باید آگاه باشیم که دشمن هیچگاه و هیچوقت برای ما و رفع مشکلات ما دلسوز و صادق نیست و هرنوع دلبستگی به دشمن سبب ضعف و شکست است.

امام جمعه اهل سنت بیجار اذعان داشت: عموم مردم و بزرگان و مسوولین خدوم و صادق جامعه با هماهنگی و دلسوزی در فکر رفع موانع و مشکلات باشند، گرفتن حق ومطالبه آن توسط مردم حق قانونی و شرعی و مشروع است و این از وظایف حاکمیت اسلامی است که در جهت احقاق حق و مطالبات مشروع و قانونی مردم توجه کافی داشته باشد.

وی گفت: مطالبه حق باید همراه با صبر، حکمت و عقلانیت باشد، مطالباتی که باعث هرج ومرج، تنش و هنجارشکنی باشند جامعه را دچار آسیب و مشکلات را مضاعف می‌کنند و دشمن هم در همین مسیر با سیاه‌نمایی و ایجاد اختلاف در فکر ناامنی جامعه ما حرکت می‌کند.

ماموستا محمدی در ادامه ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی و آرزوی موفقیت برای تمامی دانش‌آموزان، به آغاز هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس ما نماد استقامت و پایداری بر ارزش‌هاست و اگر در امور مدیریتی جامعه جوانان خلاق، مومن و انقلابی در راس کار باشند بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

وی افزود: در دوران جنگ و دفاع مقدس و حساسیت‌های موجود جبهه و جنگ، جوانان ما توانستند سبب سربلندی، پیروزی و عزت مملکت و ثبات نظام و انقلاب باشند و امروزه هم می‌توانند در مدیریت‌های کلان موفق عمل کنند و مشکلات جامعه را سامان دهند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما