شناسهٔ خبر: 28225909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

4.6 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های ماکو کشف شد

ارومیه- ایرنا- فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: چهار میلیارد و 600 میلیون ریال کالای قاچاق توسط ماموران هنگ مرزی ماکو کشف شد.

صاحب‌خبر -

سردار عزت الله رشیدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاها شامل سیگار، سوخت و احشام قاچاق بودند که با هوشیاری ماموران کشف شدند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، ماموران هنگ مرزی ماکو در 2 عملیات هدفمند توانستند، 269 هزار و 800 نخ انواع سیگار قاچاق را کشف کنند.
وی ادامه داد: همچنین ماموران مستقر در پست کنترل و مراقبت گمرک بازرگان در عملیات جداگانه با فک 2 باک غیراستاندارد از 2 دستگاه اتوبوس موفق به کشف یک هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.
وی بیان کرد: در راستای اجرای این عملیات‌ها، سه نفر دستگیر و سه دستگاه خودرو توقیف شد.
سردار رشیدیان افزود: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شده اند.
وی ادامه داد: مرزداران این استان به صورت شبانه روزی در سخت ترین شرایط جوی برای حفظ و حراست از مرزها تلاش می‌کنند و اقدامات تامینی برای برقراری امنیت در مناطق مرزی به صورت مستمر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرزخاکی با کشور عراق دارد.
8137/2093

نظر شما