شناسهٔ خبر: 28225800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حجت‌الاسلام پناهیان در پیش خطبه‌های نماز جمعه:

شیطان همیشه به دنبال یاس است/ اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از رانت‌خواری‌ها افزایش پیدا می‌کند

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی به این معناست که اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و اجرای آن افزایش پیدا کند و اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از رانت‌خواری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس سیاسی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت:‌ یک جامعه مانند یک فرد نیاز به امید دارد و گاهی از اوقات زمانی که امید در یک جامعه‌ای از بین برود، افراد نیز اگر تکاپوی مناسبی داشته باشند امید آنها کارایی مناسبی را به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه پویایی جامعه مستلزم امید است، افزود: اگر امید در جامعه وجود نداشت مشکلات مضاعف می‌شدند و راه عبور از مشکلات دیده نمی‌شد و احساس یاس و سرخوردگی جامعه را فرامی‌گرفت.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شیطان القای یاس و ناامیدی است،تصریح کرد: خداوند متعال می‌تواند هر فرد یا  جامعه‌ای را در هر شرایطی از مشکلات عبور دهد،شیطان به این دلیل که خود مایوس از رحمت الهی است که یکی از کارهای او ایجاد ناامیدی در افراد است.

وی با بیان اینکه شیطان همیشه به دنبال یاس است، اظهار کرد: شیطان‌های بزرگی در ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی علیه جامعه یاس پراکنی می‌کنند به طور مثال شبکه خبیث بی‌بی‌سی چند سال گذشته در ایام تاسوعای حسینی به دنبال تفرقه‌افکنی بین امام حسین (ع) و حضرت عباس بوده است و این در حالی است که مردم ما به برادری این دو بزرگوار بنا بر روایتی که از حضرت زین‌العابدین وجود دارد اعتقاد راسخی دارند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه ابلیس همیشه به دنبال تولید اخبار منفی است،افزود: وظیفه ما ایجاد امید در جامعه است که تنها راه آن مقاومت به حساب می‌آید و اگر برنامه‌ای برای مقاومت داشته و مسئولینی برای اجرای مقاومت وجود داشته باشد وبتوان دانش مقاومت را در دانشگاه‌ها تئوریزه کرد که در این صورت طبیعتا در چنین شرایطی قطعا امید خواهیم داشت.

پناهیان تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم که چه کسانی می‌توانند امید را در جامعه ایجاد کنند و خداوند متعال ملتی که مقاومت مناسبی را داشته باشند را سعادتمند می‌‌کند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مقاومت افزایش داد، افزود: سال‌های گذشته مقام معظم رهبری چفیه، نماد جبهه‌ها را بر گردن آویختند که این مسئله تقویت فرهنگ مقاومت و امید در جامعه را به همراه داشت.

این کارشناس مذهبی افزود: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید ححجی نشان دهنده این بود که فرهنگ مقاومت به خوبی در جامعه ترویج پیدا کرده است.

پناهیان با اشاره اینکه  آموزش و پرورش کمترین تاثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت داشته است، گفت: شیوه تعلیم‌، آموزش دین و تاریخ برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است که بنده این موضوع را با اطلاعات مناسبی می‌گویم و از مسئولین آموزش و پرورش خواستارم که فرهنگ مقاومت را افزایش دهند ضمن اینکه  جوانان ما با فرهنگ مقاومت می‌توانند سرگرم شوند و آموزش و پرورش می‌تواند استقامت را با انگیزه حماسه‌سازی در جوانان افزایش دهد.

وی گفت: مهمترین و موثرترین مراسم دینی ما پای حماسه عاشورا و کربلا است که حضرت امام خمینی (ره) تاکید داشتند که 1400 سال روضه در مجالس اسلام را حفظ کرده است و مقاومتی که در حال حاضر وجود دارد که سرچشمه آن از حماسه‌سازی عاشورا و حضرت اباعبدالله«ع» به حساب می آید که این موضوع صرفا امر دینی نبوده بلکه عقلانی است و در یک روایتی نیز حضرت علی (ع) می‌فرماید: هیچ راهی شرافتمندانه و سالم‌تر از استقامت نیست.

پناهیان با اشاره به درصد امید در جامعه برای حل مشکلات گفت: این موضوع وابسته به توجه سیاسیون و مدیران به استقامت است وقتی نماینده مجلسی یک بیانیه قرائت می‌کند که ما در این سال‌ها بعد از انقلاب هر چه قدر استقامت کرده‌ایم اشتباه بوده است و دعوت به عدم استقامت در کشورهای دیگر می‌کند و دشمن را به جهان تبدیل می‌کند که این باعث تولید یاس در جامعه می‌شود.

وی با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان مجلس با طرح این پرسش که آیا این نماینده مجلس از دانش، عقل به قدر کافی برخوردار است که تاریخ پر حماسه جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد، تصریح کرد: که این موضوع سرچشمه یاس پراکنی است.

وی ادامه داد: وقتی یک شخصیت سیاسی این موضوع مطرح می‌کند که «ما با کوتاه آمدن در مقابل دشمن می‌توانیم حق خود را بگیریم» این مساله سرچشمه یاس به حساب می‌آید و خداوند متعال ملتی را که مسئولان سیاسی آن کشور اهل استقامت نباشند را مغلوب می‌کند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نماینده مجلسی که چهل سال مقاومت مردم را محکوم کرد باید عذرخواهی کند، تاکید کرد: نمایندگان دیگر باید او را از جهل خود با خبر کند .

حجت‌الاسلام پناهیان با انتقاد از سخنان برخی سیاسیون درباره رفراندم، اظهار کرد: اینکه بسیاری از بندهای قانون اساسی اجرا نشده است  و دولت و مجلس تاکنون نتوانسته‌اند سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را اجرا کند، آیا این ارتباطی به رفراندوم دارد و در برخی موارد نیز ما مجریان خوبی نداریم.  اگر همین کار‌های عادی خودمان را انجام دهیم بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد و وقتی کسی از رفراندوم حرف بزند جامعه را مأیوس کرده است و کاری را انجام داده که خوارج انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: کسانی که از رفراندوم سخن می‌گویند از این جهت شبیه خوارج هستند که می‌خواهند بازی را به هم بزنند یعنی راه‌حل‌های عادی و قانونی جواب نمی‌دهد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: باید به این افراد گفت که صد‌ها راه‌حل است که شما آن‌ها را نرفته‌اید و حتی وظایف قانونی‌شان را درست اجرا نمی‌کنند. این‌ها انجام شود و اگر مشکلی باقی ماند به سراغ رفراندوم بروند. البته رفراندوم در قانون اساسی پیش‌بینی شده نه برای کسی که وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کسانی که فرهنگ مقاومت در ادبیات آنها وجود ندارد یاس‌پراکنی می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که می‌گویند راه ما از سازش عبور می‌کند و جامعه را بن بست تلقی می‌کنند که این دسته از انسان‌ها یاس را در جامعه ایجاد می‌کنند و تحت تاثیر ابلیس به شمار می‌آیند.

پناهیان خاطرنشان کرد: یاس‌پراکنی در جامعه به صورت شیک سخن از سازش به حساب آمده و توجه نداشتن به استقامت و اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: امید است مجلس و دولت اقتصاد مقاومتی را پی‌ریزی کنند و موانع کسب و کار برطرف شده و جوانان دانشمند ما صنایع دانش‌بنیان را به سهولت راه‌اندازی کنند که متاسفانه موانع قانونی و غیرقانونی برای آنها وجود دارد که مجلس باید با یک تلاش مضاعف به این مشکلات رسیدگی کند که این مساله منجر به افزایش امید در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در یک چهارشنبه‌ای طرح مبارزه با رانت و فساد بنا بود در مجلس تصویب شود و ما مارش پیروزی بزنیم که یک‌باره توسط یک باند سیاسی از دستور کار مجلس خارج شد.

وی با انتقاد از اینکه بعضی از رانت‌خواری‌ها به طور قانونی در کشور ما جرم به حساب نمی‌آید، تصریح کرد: بنا بود در این قانون رانت‌خواری‌هایی که می‌توان جرم تلقی کرد، جرم تلقی شود و جلوی رانت‌خواری گرفته شود که متأسفانه مجلس نه تنها آن را تصویب نکرد بلکه از دستور کار هم خارج کرد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی به این معناست که اقتصاد مقاومتی اجرایی شود و اجرای آن افزایش پیدا کند و اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از رانت‌خواری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

پناهیان در پایان تاکید کرد: مقاومت طبق فرموده قرآن کریم تنها راه امیدبخشی به جامعه به حساب می‌آید که باید به این مساله مهم توجه شود.

نظر شما