شناسهٔ خبر: 28225735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| حماسه دفاع مقدس اوج تاریخ ایران است

R41363/P1486/S6,53/CT11

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس اوج و آبروی تاریخ ایران است گفت: هیچ‌گاه حماسه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس فراموش نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی و حسینی اظهار داشت: هدف از زنده نگه داشتن عاشورای حسینی شناخت راه و کلام سید و سالار شهیدان، بهره‌جستن از آموزه‌ها و ادامه دهنده راه شهدای دشت کربلا است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خاطر نشان کرد: از هیئت‌های مذهبی، مداحان، بانیان مساجد، حسینیه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، عزاداران و همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم که راه  امام حسین(ع) را درخشان‌تر کردند قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر از جهانی شدن فرهنگ حسینی و عاشورای خبرداد و تصریح کرد: تلاش همه برگزار کننده ایام تاسوعا و عاشورا در استان بوشهر بی نظیر بود که خدمات آنان زمینه جهانی شدن  راه و فرهنگ حسینی و عاشورا را فراهم کرده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حماسه و ایثارگری رزمندگان در 8 سال جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با طلوع انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی ایران، جهان استکبار با یک هجمه سنگین  نظامی تصمیم گرفت انقلاب اسلامی را متوقف و سرنگون کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با هماهنگی و پشتیبانی تمام جهان شرق و غرب به وقوع پیوست افزود: این کشورها با تمام توان رژیم صدام را تقویت و حمله نظامی به ایران آغاز کردند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه محدود کشورهایی در حمله به ایران دست نداشت افزود: در جنگ تحمیلی به رهبری امام راحل جوانان ایرانی چنان حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ایران و جهان بی نظیر است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با یادآوری این نکته که در گذشته در تعرض نظامی به ایران بخشی از خاک ایران جدا می‌شد خاطر نشان کرد: با مقاومت و حماسه رزمندگان در جنگ 8 ساله تحمیلی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی در دفاع مقدس تصریح کرد: حماسه این عزیزان در تاریخ ماندگار شد و نباید این حماسه‌ها و فداکاری‌ها کم‌رنگ شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه برخی‌ها قصد دارند حماسه نیروهای مسلح، ارتش، بسیج، سپاه کم‌رنگ جلوه دهند تاکید کرد: رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس با اندک تجهیزات نظامی در مقابل صدام تا دندان مسلح چنان حماسه‌ای آفریدند که همیشه پایدار و جاویدان است.

امام جمعه بوشهر، دفاع مقدس را اوج و آبروی تاریخ ایران دانست و گفت: هیچ‌گاه حماسه  نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس فراموش نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تبریک بازگشایی مراکز آموزشی و قدردانی از تلاش مسئولان آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان افزود: اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش یک ضرورت است و در این راستا تعمیق در رشد علمی، فرهنگی و دینی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: دولت، مسئولان محلی و خیران در این راستا باید اقدامات اساسی را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از خدمات پلیس راهور استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: به حمدالله با تلاش پلیس راهور تصادفات فوتی و جرحی درون، برون شهری و جاده‌ای در استان بوشهر کاهش یافته که در این راستا همه دستگاه‌های ذیربط لازم است برای کاهش مشکلات همکاری کنند و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

نظر شما