شناسهٔ خبر: 28225336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه فناوری؛ ضرورتی برای رشد دانشگاه‌ها

گیاهی گفت: توسعه فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها، از ضرورت‌های رشد و ارتقای این مجموعه هاست.

صاحب‌خبر -

محاسبه ریسک سرمایه گذاری چالش فناوران سلامت استلادن گیاهی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فناوری زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت؛ بسیاری از کسانی که در حال حاضر در حوزه فناوری‌های سلامت مشغول فعالیت هستند، افرادی توانمند و خلاقند. اما در فضای موجود، هر تحلیلی برای شروع کسب و کار جدید و سرمایه گذاری مناسب نیست و باید با توجه به پتانسیل افراد فناور، متولیان در این عرصه برنامه ای منسجم را دنبال کنند.

وی ادامه داد: هدف از اینوتک سلامت،  بهبود اکوسیستم کارآفرینی در حوزه فناوری‌های سلامت است و در 2 سال گذشته توانسته ایم با نشست هایی متعدد در جهت شبکه سازی افراد فناور در حوزه سلامت و با حضور افراد آکادمیک و صاحب تجربه در کنار افراد سرمایه گذار، فضای شبکه سازی را برای  سایرعلاقمندان ایجاد کنیم.

گیاهی تصریح کرد: در فضای کنونی و عدم ثبات اقتصادی، فضای مناسب هرگونه تحلیل و  شروع کسب و کار جدید،  فناوران سلامت را به چالش کشیده است و امیدواریم با فراهم کردن زمینه‌های مناسب شاهد بهبود شرایط باشیم.

محاسبه ریسک سرمایه گذاری؛ چالش فناوران سلامت کشور

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ابن سینا بیان کرد: توسعه فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها از ضرورت‌های رشد و ارتقای دانشگاه‌هاست و باید برای توسعه فناوری تمام متولیان کشور اعم از متولیان سلامت، متولیان آموزش عالی، متولیان اقتصادی و سایر نهادها دست به کار شوند تا شاهد گره گشایی مشکلات کشور توسط فناوران باشیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از افراد فناور در کشور در عرصه تجاری سازی محصول و ورود به بازار دچار مشکل شده‌اند و با توجه به پتانسیل بالای افراد جامعه این گروه‌ها توانایی پیش بینی آینده و محاسبه ریسک را ندارند و این کار برای این گروه‌ها دشوار تلقی می‌شود.

گیاهی افزود: رویداد اینوتک در کشور نشان داد که می‌توانیم همگرایی را میان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادها ایجاد کنیم و اشخاص سیاست گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های بازارساز حوزه سلامت، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت را در کنار هم جمع کنیم و با هدف توسعه فناوری‌های سلامت در کشور گام بزرگی برداریم اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که بدانیم رویداد اینوتک مقطعی نیست و باید فضای اقتصادی کشور برای سرمایه گذاران حوزه اقتصاد سلامت و فناور‌ی‌های سلامت فضای آرامی باشد تا این گروه‌ها در کنار هم بتوانند مشکلات بزرگ نظام سلامت و جامعه را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ما بیشتر دانشگاه‌ها در نسل اول و تعداد محدودی از آن‌ها در نسل دوم به سر می‌برند و هنوز نسل سوم دانشگاه‌ها که هدف اصلی آن ارتباط صنعت و دانشگاه است، در ایران به‌طورجدی عملیاتی نشده و بسیاری از فارغ‌التحصیلان به خاطر نداشتن مهارت‌های کارآفرینی و فنی لازم  بیکار می‌مانند و اگر در رویدادهایی نظیر اینوتک اتصال صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم شاهد جریانات خوبی خواهیم بود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ابن سینا در پایان خواستار برنامه‌های جامع و ثبات اقتصادی برای فناوران سلامت شد و اظهار کرد: افراد فناور جوان برای به دست آوردن هرگونه تحلیل و شروع کسب و کار جدید باید محاسبه ریسک سرمایه گذاری در توسعه فناوری‌های سلامت را بدانند و با ثبات اقتصادی این گروه‌ها می‌توانند در عرصه کسب و کار جدید آگاهانه و با اقتدار وارد شوند و در حوزه فناوری‌های سلامت و نتایج آن شاهد جریانات خوبی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما