شناسهٔ خبر: 28224924 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بهترين زننده ضربات آزاد تاريخ فوتبال کيست؟

در ادوار مختلف، ستاره هاي هنرمندي بوده اند که ضربات ايستگاهي فوق العاده اي را تبديل به گل کرده اند.

صاحب‌خبر -

در هفته اول ليگ قهرمانان بازيکناني مانند ليونل مسي و ايسکو موفق شدند ضربات ايستگاهي خود را تبديل به گل کنند اما از اين حيث، ستاره هاي درخشاني در دهه هاي اخير بوده اند که آماري خيره کننده را به ثبت رسانده اند. در ادامه، بهترين کاشته زن هاي تاريخ فوتبال را مورد بررسي قرار خواهيم داد؛

 

10- روبرتو کارلوس

 

 

مدافع چپ پاي برزيلي طي 11 سال حضور خود در رئال مادريد موفق شد 25 گل از روي ضربات ايستگاهي به ثمر برساند اما بي ترديد به يادماندني ترين کاشته روبرتو کارلوس، ضربه فوق العاده او در ديدار برزيل مقابل فرانسه در سال 1997 بود که به تعبير بسياري قوانين فيزيک را نقض کرد.

 

9- ليونل مسي

 

 

ستاره آرژانتيني بارسلونا در فصل جاري آمار خيره کننده 22 درصد موفقيت را در ضربات ايستگاهي به ثبت رسانده است. 26 گل در لاليگا، 4 گل در ليگ قهرمانان، 3 گل در کوپا دل ري، 2 گل در سوپرکاپ اروپا و يکي در سوپرکاپ اسپانيا از روي ضربات ايستگاهي، آمار فوق العاده ليونل مسي در سالهاي اخير با لباس بارسلونا بوده است.

 

8- آندره پيرلو

 

 

هافبک خلاق ايتاليايي در سالهاي حضور در تيم ملي، ميلان و يوونتوس هميشه کاشته زن اول تيمش محسوب مي شود و موفق شد طي اين سالها 43 بار از روي ضربات ايستگاهي دروازه رقبا را باز کند که آمار خيره کننده اي براي پيرلو به شمار مي آيد.

 

7- سينيشا ميهايلوويچ

 

 

هافبک قدرتي و مستحکم  تيم ملي يوگسلاوي و تيم هايي چون لاتزيو و اينتر، بيش از 50 بار در دوران ورزشي خود از روي ضربات ايستگاهي موفق به گلزني شد اما شايد رکورد به يا ماندني ميهايلوويچ، به ثمر رساندن 3 گل از روي ضربات کاشته در يک ديدار مقابل سمپدوريا باشد.

 

6- کريستيانو رونالدو

 

 

به ثمر رساندن 56 گل از روي ضربات ايستگاهي، بيانگر استعداد فوق العاده ستاره پرتغالي از اين حيث است. 14 گل با لباس منچستريونايتد، 34 گل براي رئال مادريد و 8 گل در تيم ملي پرتغال، رونالدو را متخصص نواختن ضربات ايستگاهي کرده و با زدن 12 گل در ليگ قهرمانان، او در اروپا بي رقيب است.

 

5- ديگو مارادونا

 

 

يکي از ويژگي هاي فوق العاده اسطوره آرژانتيني، گلزني از روي ضربات کاشته بود. مارادونا در طول دوران ورزشي پرافتخار خود موفق شد 62 بار با اين روش دروازه رقبا را باز کند و کاشته دادن به تيمي که مارادونا را در اختيار داشت، معمولا تبعات فراواني براي رقبا به بار مي آورد.

 

4- ديويد بکام

 

 

ستاره خوش سيماي انگليسي در کاشته زدن بي رقيب بود. منچستريونايتد، رئال مادريد و تيم ملي انگليس، مجموعا 65 بار با ضربات ايستگاهي ديويد بکام به گل رسيدند که بي شک مهم ترين آن، گل صعود به جام جهاني در دقيقه 90 با لباس تيم ملي انگليس به يونان بود.

 

3- رونالدينيو

 

 

شايد مهم ترين صحنه اي که باعث شهرت رونالدينيو شد، گل فوق العاده او از روي ضربه ايستگاهي در جام جهاني 2002 مقابل تيم ملي انگليس بود و در ادامه اين ستاره تکنيکي و محبوب برزيلي در نهايت موفق شد 66 بار از اين مسير دروازه رقبا را با لباس تيم هاي مختلف باز کند.

 

2- جونينيو

 

 

هافبک خلاق برزيلي شايد بهترين کاشته زن هزاره جديد بود و 76 بار از روي ضربات ايستگاهي موفق به گلزني شد. 18 گل براي واسکوداگاما، 44 گل براي ليون و 4 گل براي تيم ملي برزيل تنها بخشي از هنرنمايي ستاره اي بود که حتي رونالدينيو و روبرتو کارلوس نيز نواختن ضربات ايستگاهي را به او مي سپردند.

 

1-زيکو

 

 

کاشته زدن تخصص ستاره هاي فوتبال برزيل است و زيکو رقم خيره کننده 101 گل از روي ضربات ايستگاهي را به ثبت رسانده است. 62 گل براي فلامينگو، 17 گل در لباس اودينزه، 15 گل براي کاشيما آنتلرز و 7 گل در لباس برزيل، آمار توصيف ناپذير بهترين کاشته زن تمام ادوار فوتبال بوده است.


 

نظر شما