شناسهٔ خبر: 28224914 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از تمهیدات دانشگاه آزاد برای تسهیل پرداخت شهریه تا ضرب‌العجل صندوق رفاه به دانشجویان

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

از تمهیدات دانشگاه آزاد برای تسهیل پرداخت شهریه دانشجویی تا ضرب‌العجل صندوق رفاه به دانشجویان بدهکاربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

ضرب‌العجل صندوق رفاه به دانشجویان بدهکار

صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نیم سال تحصیلی و قبل از ورود به سرای دانشجویی ملزم به پرداخت نقدی اجاره بها هستند که در این صورت مشمول 10 درصدی تخفیف می‌شوند و در صورت پرداخت نکردن اجاره بها تا پایان نیم سال تحصیلی، مشمول جریمه دیرکرد شده است و استفاده از سرای دانشجویی در هر نیم سال منوط به تسویه بدهی گذشته (اصل و جریمه) خواهد بود، جزئیات کامل در نامه زیر درج شده است.

۲ تا ۳ درصد از بودجه دانشگاه‌ها قبل از سال تحصیلی جدید پرداخت می‌شود

محمد تقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم گفت:تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در حال حاضر 40 درصد بوده است و قرار بود در 6 ماهه دوم سال 60 درصد آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته، با توجه به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی قرار شده است پیش از آغاز ماه مهر، با پرداخت 2 تا 3 درصد از بودجه، به دانشگاه‌ها در پشت سر گذاشتن شرایط بحرانی فعلی کمک شود.

معاون اداری مالی وزارت علوم بیان کرد: مجموعه دولت و سازمان برنامه و بودجه به ما قول دادند تا انتهای سال 97 صد درصد بودجه را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند.

تصویب افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور گفت:با تصویب هیئت امنای دانگشاه افزایش شهریه در سال تحصیلی جدید 10 تا 15 درصد تصویب شده است و بر همین اساس هیئت مدیره دانشگاه افزایش شهریه را برای سال تحصیلی جدید مصوب کرده است.

شرایط جدید انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:شروع تحصیل دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور که قصد انتقال به دانشگاه‌های داخلی دارند، باید پس از ماه مهر جاری صورت بگیرد و تسهیلات فوری برای انتقال این دانشجویان تنها مختص سال تحصیلی 97 است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: اصلاح آیین نامه فوق به دلیل مشکلات ارزی و تأمین آن برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارجی صورت گرفته است و دانشجویان باید بدانند این آیین نامه صرفاً در سال جاری اعتبار دارد و شرایط انتقال دانشجو از دانشگاه خارجی برای سال آینده مجدداً‌ از طریق وزارت علوم اعلام می‌شود.

ایران یکی از ۱۰ قدرت برتر جهان در تجهیزات دفاعی

علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت:زشک شخصیتی مورد احترام میان مردم است و کلمه بازار کار در شأن او نیست باید کاری کنیم تا مهم‌ترین سرمایه‌ پزشکی که همان رابطه میان طبیب و بیمار است، خدشه‌دار نشود.

وی درباره تاثیر تحریم بر بازار دارو گفت: تجربه ثابت کرده است که هر گاه به خود متکی بوده‌ایم با اعتماد به نفس توانسته‌ایم دست به اقدامات بزرگی بزنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: بهترین مثال در این حوزه تجهیزات دفاعی است که از ابتدای انقلاب تا به امروز غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به تجهیزات دفاعی ایران لطمه وارد کنند و با ساز و کارهای مختلف کاری کرده‌اند تا تجهیزات دفاعی به دست ایرانیان نرسد اما در محرومیت توانسته‌ایم موفقیت‌های بسیاری را کسب کنیم و امروز جزو 10 قدرت برتر جهان هستیم.

ولایتی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌های علمی با اعتماد به نفس می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم، اظهار کرد: با اعتماد به نفس در همه حوزه‌ها می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم، البته نباید خود را از انتقال تکنولوژی‌ هم محروم کنیم.

تمهیدات دانشگاه آزاد برای تسهیل پرداخت شهریه دانشجویی

محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:تلاش می شود رویکردهایی در دانشگاه برای حمایت از اشتغال دانش بنیان و حرکت رو به جلوی دانشگاه تدوین شود. حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این رویکردهاست، در همین راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دو بانک منعقد شده، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می شود.

طهرانچی با تأکید بر اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تلاش برای از بین بردن دغدغه پرداخت شهریه در بین دانشجوها و خانواده های آنان در طول تحصیل، خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مدت تحصیل بتواند از وام های قرض‌الحسنه واقعی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل، آنها را پرداخت کند و براساس تفاهم‌نامه های منعقد شده دانشگاه با دو بانک عامل، این موضوع امکان‌پذیر شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اقتصاد دانش بنیان اجزای کاملی دارد و در این بین اشتغال دانش بنیان موضوعی است که باید در دانشگاه برای آن تدابیری اندیشیده شود تا منجر به کارآمدی نظام آموزش عالی کشور شود.

انتهای پیام/

نظر شما