شناسهٔ خبر: 28224501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیرخارجه افغانستان: «برگزاری انتخابات نمایشی بهتر از عدم برگزاری آن» فقط یک مغالطه است

R36461/P36447/S8,87,1413/CT11

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه این کشور در هفتمین سالگرد شهادت «برهان الدین ربانی» تاکید کرد؛ برخی‌ها می‌گویند که برگزاری انتخابات نمایشی بهتر از عدم برگزاری آن است اما این حرف تنها یک مغالطه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان در هفتمین سالگرد شهادت «برهان الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی و رئیس سابق شورای عالی صلح این کشور اظهارداشت که امنیت باید در افغانستان تامین شود و تداوم بی‌عدالتی تحت هر عنوان تنها به سود تعدادی افراد سودجو است.

وی افزود: مطالبات ما نیز تحقق عدالت در جامعه است و مردم سالاری واقعی در جامعه چند صدایی افغانستان تنها از طریق توزیع عادلانه قدرت امکانپذیر می‌شود.

ربانی تاکید کرد که باید نظامی سیاسی و انتخاباتی در افغانستان تغییر کند و شفافیت انتخابات در این کشور تضمین شود تا مردم سالاری واقعی در جامعه تحقق یابد.

رهبر کنونی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت که بدون انتخابات شفاف، ارکان نظام با بحران مشروعیت روبرو خواهد شد و رابطه پرسشگری بین مردم و دولت نیز شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که انتخابات نمایشی بهتر از برگزار نشدن آن است اما با تاکید می‌گوییم که انتخابات غیرشفاف نابودی اعتماد مردم به مردم سالاری را در پی خواهد داشت.

بنابراین عدم برگزاری انتخابات غیرشفاف به نفع افراد سوجو است و آینده تیره‌ای را برای افغانستان رقم خواهد زد.

وزیر خارجه افغانستان اظهارداشت که برخی‌ها آگاهانه برای برهم زدن وحدت و همبستگی مردم افغانستان تلاش می‌کنند، این در حالی است که وحدت ملی نقطه قوت جامعه ما است که در جریان جهاد و مقاومت نمونه خوب آن را مشاهده کردیم.

در شرایط کنونی نیز به کسی اجازه تضعیف وحدت ملی افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

صلاح الدین ربانی در پایان نیز تاکید کرد که صلح در افغانستان بدون خشک شدن ریشه‌های جنگ در خارج از این کشور امکانپذیر نیست و عزم ملی در داخل نیز به آمدن صلح کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/.

نظر شما