شناسهٔ خبر: 28224458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

راه مبارزه با سومین عامل مرگ و میر در جهان

نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد، پیاده‌روی روزانه خطر بروز سکته‌های شدید در میانسالی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌های محققان سوئدی نشان می‌دهد، پیاده‌روی روزانه خطر بروز سکته‌های شدید در میانسالی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، کسانی که پیاده‌روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند در مقایسه با سایر افراد، 40 درصد کمتر به سکته مغزی دچار می‌شوند. براساس این مطالعات، راه رفتن برای یک یا 2 ساعت ممکن است خطر سکته مغزی را به میزان یک سوم کاهش دهد و راه رفتن برای سه ساعت در روز ممکن است خطر این بیماری را تا دو سوم کاهش دهد.

کاترینا، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «شواهد متعددی نشان داده است، پیاده‌روی اثر محافظتی بر سلامت مغز دارد و نتایج تحقیقات ما به این شواهد اضافه می‌کند». این محقق اضافه می‌کند، شواهد نشان می‌دهند که برای دستیابی به منافع ورزش در کاهش خطر سکته  مغزی به ورزش سنگین نیازی نیست؛ پیاده روی، دوچرخه سواری، باغبانی و انجام کارهای مربوط به گل و گیاهان خانه نیز فعالیت‌های مناسبی هستند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، تداوم فعالیت با شدت متوسط برای پیشگیری از سکته مغزی، بسیار بیشتر از شدت فعالیت اهمیت دارد.

 متخصصان کم‌تحرکی، مصرف بی‌رویه نمک و چربی، چاقی، استعمال دخانیات و در مجموع رژیم نامناسب غذایی را عاملی برای حرکت به سمت سکته‌های مغزی می‌دانند.

همچنین، سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در جهان است.

نظر شما