شناسهٔ خبر: 28224130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر بهداشت فرانسه شمار جان باختگان بر اثر شدت گرمای امسال کمتر از 1500 نفر اعلام کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ­انیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد امسال بر اثر شدت گرما حدود 1500 نفر افراد بسیار سالمند جان باخته اند که در مقایسه با سال 2003 به یک دهم کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، وزیر بهداشت فرانسه به سی نیوز (CNews) اعلام کرد "امسال مرگ و میر افراد سالمند، کمتر از 1500 نفر بود".
وی همچنین گفت "این رقم در مقایسه با شدت گرمای سال 2003 به یک دهم و در مقایسه با دوره های دیگر شدت گرما که در سال های اخیر داشتیم کاهش یافته بود".
وزیر بهداشت فرانسه قرار است این جمعه عملکرد خود را درباره مدیریت شدت گرما به فعالانی که در این زمینه فعالیت می کنند، ارائه کند. او معتقد است سیاستهای پیشگیرانه تاکنون جواب داده است. در سال 2003 شمار افراد سالمندی که بر اثر شدت گرما جان باخته بودند، بین 15 هزار تا 20 هزار نفر بودند.
وزیر بهداشت فرانسه گفت در برابر افزایش دمای هوا و بازگشت دوره های گرما "باید به نحو دیگری سازماندهی کرد". وی همچنین گفت "امروز با یک سازماندهی شهروندی این امر صورت می گیرد اما من معتقدم باید شهرهای خود را طوری سازماندهی کنیم که مشکل گرمای امروز را نداشته باشند".

نظر شما