شناسهٔ خبر: 28223693 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی جدید/

۳ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید تحت پوشش «شهاب» قرار می‌گیرند

برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی 98-97 در586 منطقه آموزشی با تحت پوشش قراردادن حدود ۳ میلیون دانش‌آموز اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی 98-97 در586 منطقه آموزشی با تحت پوشش قراردادن حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در 60 هزار مدرسه ابتدایی و متوسطه کشور اجرا می‌شود.

 فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به نقش معلمان در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، از آنها به عنوان راهبران اصلی نظام آموزشی نام برد.

وی از برنامه ملی شهاب به عنوان برنامه مترقی و پیشرو نام برد و بر فراهم کردن زمینه‌های شناسایی استعدادهای متنوع دانش‌آموزان تأکید کرد.

مهاجرانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای برنامه ملی شهاب، نظارت کامل و اجرای صحیح این برنامه را ضامن ادامه همکاری بین برنامه درسی آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان دانست.

اهداف طرح شهاب شامل «شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان، استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه‌سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی»، «پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی»، «تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتر در دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور» و «حمایت تربیتی و معنوی از دانش‌آموزان دارای استعداد برتر به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنها در تعالی و پیشرفت کشور» است.

انتهای پیام/

نظر شما