شناسهٔ خبر: 28222871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اجرای بیش از 1700 ویژه‌ برنامه هفته دفاع مقدس در قم

ابنا

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم از اجرای بیش از 1700 عنوان برنامه در 50 سرفصل ویژه هفته دفاع مقدس در استان قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اظهار کرد: گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس طلیعه‌ای برای تبیین رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت بزرگ ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه و فرهنگ عاشورا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ انقلاب بی نظیر بوده و آن حادثه‌ای است که ملت بزرگ ایران به خاطر داشتن آن به خود می‌بالد.

حسینی تصریح کرد: در تاریخ ۲۰۰ ساله، کشور غیر از شکست و سرشکستگی و سرخوردگی چیزی نداشته است و امروز با افتخار می‌گوییم که ملت ما به خاطر دوران حماسه و ایثار، همچون سروقامتان با افتخار سر برافراشته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قابل مصادره نیست و عظمت آن باید تا ابد حفظ شود، گفت: گرامیداشت دفاع مقدس در واقع پاسداشت همه رشادت‌ها و افتخارات ملت بزرگ ایران از همه گروه‌ها و مذاهب است که شهدایی را در این راه تقدیم نموده‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با اشاره به آغاز فعالیت ستاد از مردادماه امسال افزود: ۶ کمیته تخصصی شامل کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی با محوریت صداوسیما، کمیته فرهنگی و هنری با محوریت اداره ارشاد، کمیته نیرو‌های مسلح با اجرای دو برنامه رژه و نمایشگاه یاد یاران با محوریت سپاه استان، کمیته پشتیبانی و خدمت رسانی با مسئولیت شهرداری، کمیته ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته بانوان با مسئولیت اداره کل امور بانوان ذیل این ستاد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ستاد‌های فرعی نیز در تمام نهاد‌های استان تشکیل شد و برنامه‌ها در سه سطح سراسری، استانی و منطقه‌ای در حال پیگیری است، خاطرنشان ساخت: تاکنون اجرای ۱۷۰۰ برنامه در ۵۰ سرفصل از سوی نهاد‌ها و دستگاه‌های استان برنامه ریزی و به دبیرخانه ستاد اعلام شده است.

حسینی رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت، رونمایی از نرم افزار شهید محمد بنیادی فرمانده تیپ حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب (ع) را بخش دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواند و افزود: برپایی محافل شعر و خاطره، مراسم پاسداشت سربازان شهید همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس در مراکز نظامی، برپایی مسابقات فرهنگی ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، نشست کتابخوان و نقد کتاب و سازماندهی اعزام ۲۰۰ راوی پیشکسوت دفاع مقدس به مراکز مورد درخواست در طول هفته از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم در پایان تاکید کرد: انعکاس برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در طول سال و بخصوص در هفته دفاع مقدس، مدیون تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران و عکاسان است که تلاش تحسین برانگیز و بهنگام آنان، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد بود.

..............

پایان پیام/ 326

نظر شما