شناسهٔ خبر: 28222811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شام غریبان است ...

به گزارش روز جمعه ایرنا عزاداران حسینی با حضور در امامزادگان، حسینیه ها و مساجد در غم شهادت سبط پیامبر(ص)اشک ماتم ریختند.روشن کردن شمع یکی از ویژه برنامه های

صاحب‌خبر - به گزارش روز جمعه ایرنا عزاداران حسینی با حضور در امامزادگان، حسینیه ها و مساجد در غم شهادت سبط پیامبر(ص)اشک ماتم ریختند.
روشن کردن شمع یکی از ویژه برنامه های شب شهادت امام حسین (ع) است و خانواده های همدانی و به ویژه جوانان با حضور در کنار مساجد و حسینیه ها خود را در مصیبت حضرت زینب کبری (س) شریک دانسته و با آنها همدردی کردند.
نوای زیارت عاشورا حزن انگیزتر از روزهای دیگر از مناره های مساجد و حسینه ها به گوش می رسید و عزاداران با نوای حزن انگیز «الهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین» سردادند.
ایستگاه های صلواتی که در روز عاشورا دایر شده بود همچنان تا پاسی از شب پذیرای عزاداران حسینی (ع) در خیابان های مختلف سطح شهر بود.
همچنین نوای «امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است، امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است، شام غریبان است» و « لبیک یا حسین» در همدان طنین انداز شد.
پس از شهادت امام حسین و یاران باوفایش، حزن و اندوه صحرای کربلا را فرا گرفت و زینب کبری (ع) به همراه دیگر اسرا محزون و پریشان راهی شام شدند.
امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش دهم محرم سال 61 هجری قمری با رشادت در مقابل دشمنان دین اسلام ایستادند و به شهادت رسیدند اما زیر بار ذلت نرفتند.
7526/2087
انتهای پیام

نظر شما