شناسهٔ خبر: 28221980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برنامه‌های روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی اعلام شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های سال‎روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی پنجشنبه شب در جمع خبرنکاران اظهار کرد: روز‌های یازدهم و دوازدهم ماه محرم به روایتی سالروز شهادت مظلومانه حضرت سجاد (ع) بوده و به همین مناسبت مراسم عزاداری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود:در ویژه برنامه شب و شام شهادت امام سجاد (ع) حجت الاسلام عبدالحسین بندابی نیشابوری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه حاج محمود کریمی به مرثیه‎خوانی و سینه‎زنی می‎پردازد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در شب و شام شهادت امام سجاد (ع) از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ و در روز شهادت آن امام همام از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

حسینی گفت: برنامه‎های متعددی برای روز شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که محوری‎ترین آن اقامه عزا در رواق امام خمینی (ره) به‎شمار می‎رود. در این برنامه که ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارت‎نامه ائمه بقیع (ع) آغاز می‎شود آیت‎الله سیداحمد علم‎الهدی امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی می‎پردازد.

وی تصریح کرد: در این برنامه‌ها مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در عزای شهادت امام سجاد (ع)، به مرثیه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.

نظر شما