شناسهٔ خبر: 28221518 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فلاحتی:

ایجاد رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای کشور باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ایجاد رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیازهای کشور باشد.

صاحب‌خبر -

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارت علوم توجه ویژه ای به دانشگاه فنی و حرفه‌ای و توجه به آموزش و رشته‌های مهارتی دارد، گفت: ایجاد رشته‌های جدید و توجه به امر اشتغال‌زایی و مهارتی جزو اولویت‌های مهم کشور است و تقویت دانشگاه‌های فنی و علمی کاربری به بهبود وضعیت اشتغال و رفع بیکاری کمک بزرگی می‌کند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه امکانات و وضعیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا حدودی بهبود یافته است، ادامه داد: این دانشگاه تجربه موفقی در زمینه اشتغال‌زایی داشته و اغلب دانشجویانی که فارغ‌التحصیلان می شوند جذب بازار کار خصوصی و دولتی می‌شوند.

وی افزود: به نظر می‌رسد اهدافی که قرار است سازمان فنی و حرفه‌ای برای بخشی از جامعه محقق کند هم اکنون در دانشگاه فنی تا حدودی تحقق یافته است.

ضرورت توزیع عادلانه رشته‌ها و امکانات دانشگاه فنی در سراسر کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت توزیع عادلانه رشته‌ها و امکانات دانشگاه فنی در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: باید وضعیت دانشگاه‌های فنی کشور و اینکه آیا آمادگی و پذیرش ایجاد رشته‌های جدید را دارند بررسی شود.

ایجاد رشته های جدید فنی و حرفه ای باید متناسب با نیازهای کشور باشد

فلاحتی ادامه داد: مسئولان ذیربط برای ایجاد رشته‌های جدید باید برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته و به صورت کارشناسی شده و متناسب با نیازهای کشور در این مسیر گام بردارند.

عقب‌ماندگی در زمینه تامین امکانات به روز و پیشرفته در تمامی حوزه‌های آموزشی وجود دارد/ نمی توان ایجاد رشته های جدید را نادیده گرفت

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه به طور قطع مسئولان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد رشته‌های جدید چاره‌اندیشی کرده‌اند، تصریح کرد: عقب‌ماندگی در زمینه تامین امکانات به روز و پیشرفته در تمامی حوزه‌های آموزشی وجود دارد اما نمی‌توان ایجاد رشته‌های جدید را نادیده گرفت و توجهی به افزایش رشته‌های این دانشگاه نداشته باشیم؛ البته نیاز است مسئولان ذیربط رفع مشکلات سد راه بهبود وضعیت مهارت‌آموزی و اشتغال را در اولویت قرار دهند و دولت نیز همکاری لازم را برای رفع مشکلات بودجه‌ای داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما