شناسهٔ خبر: 28221421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ادعای تکراری وزارت خارجه آمریکا:

ایران عامل بی‌ثبات‌کننده منطقه است

کاخ سفید بار دیگر طی مواضعی بی‌اساس، ایران را مسئول حملات اخیر به مراکز آمریکایی در عراق معرفی کرد و هشدار داد که اگر خطری متوجه شهروندان آمریکایی در عراق بشود، ایران را مقصر خواهد دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی نشستی مطبوعاتی بار دیگر اظهارات بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد: «ما ایران را مسئول حمله به مراکزمان در عراق می‌دانیم. همانطور که وزیر خارجه (آمریکا) نیز گفته است، دیدیم که موشک‌های کاتیوشا به مراکز ما در بصره شلیک شد. همین اتفاق برای سفارتمان در بغداد هم افتاده است. از نظر ما ایران همچنان به عنوان عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه شناخته می‌شود. آن‌ها به تلاش برای حمله به دولت‌ها و افراد مختلف از طریق شبه‌نظامیان مورد حمایتشان ادامه می‌دهند».

نائورت افزود: «واضح بگویم؛ اگر هر آمریکایی‌ جانش را (در این میان) از دست بدهد، ما آن‌ها (ایران) را مسئول خواهیم شناخت.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید هفته گذشته نیز با اشاره به حملات اخیر در عراق که کنسولگری آمریکا در بصره و سفارتخانه این کشور در بغداد را نیز هدف گرفته بود، مدعی شده بود: «ایران هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حملات که توسط نیروهای مورد حمایتش در عراق صورت گرفته، نکرده است».

 

برچسب‌ها:

نظر شما