شناسهٔ خبر: 28221317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره)،درخواست پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین،آمریکا راهبرد سایبری تهاجمی تدوین کرد،غزه درمعرض سقوط کامل قرار گرفت،هشدار ترامپ به متحدان آمریکا در خاورمیانه و واشنگتن ده ها نهاد و فرد چینی و روسی را تحریم کردازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-در شام غریبان، شب حزن و ماتم آل‌الله، هزاران تن از مردم دلباخته‌ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل‌بیت آن حضرت، در حسینیه‌ امام خمینی (ره) گردهم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

بیروت-«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی، همزیستی پیروان همه ادیان با مهر،محبت و دوستی و در امنیت و آرامش است و این الگویی برای دیگر ملت هاست.

اهواز-در پی وقوع گرد وغبار میزان آلودگی هوا در خوزستان این آلودگی شامگاه پنج شنبه در سوسنگرد به 9برابر حد مجاز رسید.

زاهدان-فرمانده هنگ مرزی میرجاوه در شرق سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای مرزبانی در محدوده مرزی ریگ ملک میرجاوه سه روز پیش از تجاوز مرزی اعضای گروهک تروریستی که در پوشش قاچاق موادمخدر قصد ورود به داخل کشور را داشتند جلوگیری و آنان را مجبور به فرار کردند.

اخبار خارجی
**********
تهران-کاخ سفید راهبرد ملی امنیت سایبری جدیدی تدوین کرده است که در آن اولویت های دفاعی دولت فدرال تشریح و بر حمله به هکرهای خارجی تاکید شده است.

نیویورک-اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل تخریب منازل فلسطینی ها در خان الاحمر را مغایر قوانین بین المللی و قطعنامه های این شورا دانستند و از مقامات صهیونیست خواستند این اقدام را متوقف کنند.

تهران-شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تا فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

نیویورک-هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل برای فرایند صلح در خاورمیانه رژیم صهیونیستی را به نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت متهم کرد و گفت: غزه در معرض سقوط کامل تاسیسات زیربنایی قرار دارد.

تهران-شورای حقوق بشر سازمان ملل «سانتیاگو کانتون» آرژانتینی را به عنوان رئیس جدید کمیته بین المللی تحقیق در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه تعیین کرد.

تهران-تیراندازی در ایالت مریلند آمریکا با کشته شدن سه نفر و دستگیری مهاجم پایان یافت.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به همپیمانان ایالات متحده در خاورمیانه گفت که آنها بدون واشنگتن امنیت نخواهند داشت.

نیویورک-دبیرکل سازمان ملل نشست شورای امنیت با حضور رئیس جمهوری آمریکا را نشستی عادی همچون سایر جلسات این شورا دانست و درباره برجام هم گفت: موضع من در این باره تغییر نکرده و معتقدم این توافق گام مثبتی برای عدم گسترش سلاح هسته ای است.

وین-'کاظم غریب آبادی' در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت: فشار مداوم بر رژیم صهیونیستی برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) از راه های حفظ صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است.

تهران-شرکت خودروسازی فولکس واگن گزارش بلومبرگ درباره خروج این کمپانی از ایران را تکذیب و اعلام کرد که موضع آن درقبال ایران تغییر نکرده است.

بیروت-بیست ونهمین کنگره اتحادیه آشوری های جهان، پنجشنبه شب با قرائت پیام رئیس جمهوری ایران و رئیس مجلس شورای اسلامی در لبنان آغاز به کار کرد.

نیویورک-رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به رئیسان مجلس نمایندگان و سنا، اختیارات خود در قانون کاآتسا و دیگر قوانین تحریمی علیه روسیه را به وزیر خزانه داری واگذار کرد.

مسکو-سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام تحریک آمیز هواپیماهای اسراییلی که منجر به سرنگونی هواپیمای تجسسی روسی شد را شرم آور خواند.

تهران-'خالد طوقان' رئیس سازمان انرژی اتمی اردن بر ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) تاکید کرد.

تهران-«گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب درخصوص انفجار اوضاع در کرانه باختری هشدار داد.

کوالالامپور-یک شرکت امنیت اطلاعات گزارش داد: اطلاعات شخصی و جزئیات مرتبط با شماره حساب ها و عملیات مالی هزاران نفر از مشتریان 6 بانک از جمله دو بانک بزرگ وام دهنده استرالیا از طریق اَپ ها یا برنامه های جعلی بانکی در گوگل پلی به سرقت رفته است.

تهران-آمریکا در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این کشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش اژدهای زرد را به دلیل خرید تسلیحاتی از روس ها تحریم کرد.
شبک**1392

نظر شما