شناسهٔ خبر: 28221005 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

آل خلیفه در حال مبارزه با شعائر شیعیان در عاشورا

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: مقامات امنیتی بحرین از طریق ایجاد محدودیت در زمینه برگزاری شعایر دینی و مراسم عاشورایی در روستاها و شهرهای بحرین، آزادی دین و اعتقاد را هدف قرار می دهند.

صاحب‌خبر -
آل خلیفه در حال مبارزه با شعائر شیعیان در عاشورا
به گزارش ادیان نیوز، به نقل از مرآه البحرین، این مرکز همچنین اعلام کرد: مقامات امنیتی بحرین به صورت عمدی تابلوهای عاشورایی را از ۹ منطقه در بحرین برچیدند و همین موضوع باعث شد تا اهالی این مناطق به مقابله با آن برخیزند که در اثر آن شماری از جوانان این مناطق زخمی شدند.

براساس بیانیه این مرکز، مقامات بحرین از ۹ خطیب بحرینی بازجویی کرده و دو خطیب را نیز بازداشت کرده اند و علاوه بر این هر ساله در چهارم ماه محرم به مراسم عزاداری در شهر حمد حمله می کنند.

براساس این بیانیه، نیروهای امنیتی روز جمعه گذشته از برگزارکنندگان مراسم عزاداری مرکزی در شهر حمد خواسته اند عکس های آیت الله شیخ عیسی قاسم را از محل جمع آوری کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه اقدامات مقامات بحرین، ایجاد محدودیت برای حقوق شیعیان می باشد، از مقامات رژیم آل خلیفه خواست هر چه سریعتر خطبای حسینی را آزاد کنند و حقوق بشر را بویژه در خصوص آزادی اعتقاد و دین تضمین کنند و دست از ایجاد مزاحمت برای شعایر دینی و هدف قرار دادن خطبا بردارند.

حبس روحانی شیعه به دلیل سخنرانی در مراسم عزاداری

در همین حال پایگاه خبری مرآه البحرین نوشت: مقامات بحرین «شیخ هانی البناء» روحانی شیعه بحرینی را به اتهام سخنان تحریک آمیز علیه آل خلیفه در یکی از سخنرانی های خود در جمع عزاداران بازداشت کردند.

براساس این گزارش، دادستان بحرین دستور حبس ۱۵ روزه شیخ هانی البناء به بهانه تکمیل تحقیقات و بازجویی ها را صادر کرده است.

از سوی دیگر منابع بحرینی اعلامم کردند که دادستان همچنین بحرین دستور حبس شیخ یاسین الجمری به همین دلیل را صادر کرده است.

بازداشت ۳ خطیب دینی و آزادی ۵ تن دیگر

مقامات آل خلیفه سید صادق الغریفی، شیخ مهدی الکرزکانی، سید محی الدین المشعل، ملا محمد الملا و شیخ بشار العالی ۵ خطیب حسینی در بحرین را پس از بازداشت آزاد کردند.

به نقل از مرآه البحرین، بحرین مدعی است که این خطبا در سخنرانی های خود علیه رژِیم این کشور سخنان تحریک آمیز به زبان آورده اند.

از سوی دیگر منابع بحرینی از بازداشت ۳ خطیب حسینی دیگر در چارچوب اقدامات سرکوبگرایانه علیه شیعیان این کشور خبر می دهند.

 منبع: شفقنا

نظر شما