شناسهٔ خبر: 28220913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس؛

بمب افکن های روس حریم هوایی انگلیس را تهدید کردند/ جنگنده های انگلیس به پرواز درآمدند

وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد به دنبال حضور دو بمب‌افکن روسی در نزدیکی «حریم هوایی» این کشور و عدم پاسخگویی به مسئولین برج مراقبت انگلیس، جنگنده‌های این کشور برای رهگیری آن‌ها به پرواز درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت دفاع انگلیس گفت که جت‌های جنگنده تایفون این کشور از پایگاه هوایی 'لوسی ماوس' در شمال انگلیس پرواز و اقدام به رهگیری دو فروند هواپیمای روسی کردند. 

وزارت دفاع انگلیس افزود: این دو هواپیمای نظامی روس که از نوع بمب‌افکن‌های دوربرد موسوم به 'بلک جک' بودند با برج مراقب گفت‌وگو نکرده و در نتیجه تهدیدی برای حوزه هوانوردی محسوب شدند.

وزارت دفاع انگلیس پیش‌ از این تصریح کرده که این کشور مصمم به حفاظت از حریم هوایی‌اش است.

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس حضور بمب‌افکن‌های روس در نزدیکی حریم هوایی این کشور را چالشی نظامی جدی از سوی مسکو توصیف و تصریح کرد: برای دفاع از حریم هوایی انگلیس در برابر اقدامات خشونت‌آمیز تردید نمی‌کنیم.

روابط دیپلماتیک میان لندن و مسکو طی شش ماه گذشته بر مسمومیت جاسوس اسبق روس در انگلیس به‌شدت تیره شده است.

دولت انگلیس، مسکو را به مسمومیت اسکریپال ها با ماده 'نوویچوک' ساخت روسیه متهم و به ‌موجب آن 23 نفر از دیپلمات‌های این کشور را اخراج کرد. روسیه نیز که هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده، ده‌ها نفر از دیپلمات‌های انگلیسی را از خاک این کشور اخراج کرد.

'سرگئی اسکریپال' سال 2010 هنگام تبادل جاسوسان میان واشنگتن و مسکو به انگلیس پناهنده شد که در آن، روسیه چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 ( 1385) به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد.
او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی‌ ام.آی.6 گزارش داده است.

نظر شما