شناسهٔ خبر: 28220657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عزاداری شب عاشورای حسینی در پاکستان برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا- مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در حسینیه ها(امام بارگاه ها)ی پاکستان و مسجد سفارت ایران و کنسولگری ایران در ایالت های این کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی، شامگاه پنجشنبه مصادف با شب عاشورای حسینی در این کشور، با حضور گسترده در اماکن عزاداری و حسینیه ها (امام بارگاه ها) عشق و علاقه خود را به امام حسین علیه السلام سالار شهیدان و یاران باوفایش نشان دادند.
آیین عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، در پارک نیشتر شهر کراچی با حضور چندین هزار نفر از شیعیان، امام بارگاه های شهر اسلام آباد و دیگر اماکن شهرهای لاهور، پیشاور و کویته با حضور گسترده ارادتمندان و دوستداران امام حسین علیه السلام برگزار شد.
این مراسم همچنین با حضور ایرانیان مقیم پاکستان در شهرهای اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور در سفارت ایران و سرکنسولگری های کشورمان در این شهرها برگزار شد.
در مراسم عزاداری شهر اسلام آباد با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، حجت الاسلام «حسین اسکندری» تولیت مدرسه علمیه دارالسلام تهران در سخنانی به تبیین نهضت امام حسین(ع) پرداخت و تنها راه سعادت انسان را در پیروی از امامان معصوم دانست.
در این مراسم همچنین زیارت عاشورا از سوی حاج «سعید فرقانی» مداح اهلبیت قرائت شد و مداحان اهل بیت نیز در رثای شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش به نوحه خوانی پرداختند.
آساق**6125**3404

نظر شما