شناسهٔ خبر: 28220341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشرفت فناوری؛ اشتغال و اقتصاد/9

دلیری: برنامه‌ریزی در ۶ حوزه برای اشتغال‌زایی با زیرساخت فناورانه

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: معاونت علمی در ۶ حوزه برنامه‌هایی برای اشتغال‌زایی با زیرساخت فناورانه و برای افرادی که بستر فناورانه دارند، اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پیشرفت حوزه فناوری سبب ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود، گفت: مجلس تکلیف کرده است که دولت پروژه‌هایی را در راستای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نخستین دستگاه از این برنامه استقبال کرده و پروژه‌های خود را در ۶ حوزه ارائه داده است.

به گفته وی، ارتقای مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، پلتفرم بازارسازی برای تجهیزات ساخت داخل، برنامه توسعه تولید 6 محصول تحول‌آفرین دانش‌بنیان، توسعه صنایع خلاق با تمرکز بر نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار و ارتقا صنایع فرهنگی، حضور شرکت‌های خصوص و بخش‌های بزرگ اقتصادی در عرصه نوآوری و نیز برنامه به هم رسانی عرضه و تقاضای نیروی انسانی تحصیل‌کرده عناوین این ۶ حوزه هستند که امیدواریم از این طریق اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خصوص افرادی که ظرفیت فعالیت در برنامه‌های فناورانه و استارتاپی را دارند محقق شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در برنامه‌های معاونت علمی، اشتغال‌زایی با زیرساخت فناورانه و برای افرادی صورت می‌گیرد که بستر فناورانه دارند، این افراد یا صاحبان فناوری هستند، سابقه فعالیت در حوزه نوآورانه دارند، قدم‌های استارتاپی برمی‌دارند.

دلیری گفت: امیدواریم تمرکزی که بر این موضوع وجود دارد سبب انتقال اشتغال به شهرهای. کوچک، روستاها و شهرستان‌های کشور شود.

انتهای پیام/

نظر شما