شناسهٔ خبر: 28219999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوترش خواستار آزادی فوری خبرنگاران رویترز در میانمار شد

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه بازداشت خبرنگاران رویترز در میانمار پذیرفتنی نیست، از دولت این کشور خواست هر چه زودتر آنها را آزاد کند.

صاحب‌خبر -

گوترش خواستار آزادی فوری خبرنگاران رویترز در میانمار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه از دولت میانمار خواست هر چه زودتر خبرنگاران بازداشتی رویترز در این کشور را آزاد کند.

دادگاهی در میانمار اوایل شهریور دو خبرنگار خبرگزاری رویترز را به ۱۴ سال زندان (هر کدام ۷ سال) محکوم کرد. به نوشته رویترز، «وا لونی» ۳۲ ساله و «کیاوو سو او» ۲۸ ساله متهم هستند که «قانون اسرار دولتی» را نقض کرده‌اند.

این دو خبرنگار رویترز دوازدهم دسامبر سال گذشته در بحبوحه اقدام ارتش میانمار به پاکسازی قومی و کشتار مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین بازداشت شدند. پلیس این دو خبرنگار میانماری را به در اختیار داشتن اسناد مرتبط با عملیات نیرو‌های امنیتی در ایالت راخین، متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه دی ماه سال ۹۶ گزارش داد دو خبرنگار رویترز که در میانمار بازداشت شده‌اند، رسما در دادگاه به ضربه زدن به «اسرار حکومتی» در تحقیقاتشان درباره اوضاع در غرب این کشور -جایی که ارتش میانمار متهم به «پاکسازی قومی» اقلیت مسلمان روهینگیاست- متهم شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما