شناسهٔ خبر: 28219834 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مریم کرمی با حضور در خبرگزاری برنا:

قایقرانی فقط عشق و علاقه می‌خواهد/ دلم می‌خواهد هر افتخاری که کسب می کنم برای ایران باشد/ احساس می‌کنم مدال دوم ارزش ندارد

ملی پوش روئینگ کشورمان گفت: قایقرانی فقط عشق و علاقه می خواهد چون هزینه بسیار بالایی دارد. حقوقی که فدراسیون پرداخت می کند واقعا جوابگوی این همه هزینه نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مریم کرمی روئینگ کار 22 ساله تیم ملی ایران که از 15 سالگی عضو تیم ملی است و از آن زمان تاکنون موفق به کسب مدال های متعدد در رقابت های قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و در نهایت نیز بازی های آسیایی، شده است. این روز ها فکر درخشش در المپیک را در سر دارد. اتفاقی که شاید بار دیگر بعداز کیمیا علیزداه این بار توسط یک بانوی قایقران رخ بدهد.
گفتگو خبرگزاری برنا با این ملی پوش را بخوانید:
* دلم می‌خواهد هر افتخاری که کسب می کنم برای ایران باشد
متولد 1375 و اصالتا همدانی، دانشجوی ترم سه رشته تربیت بدنی در دانشگاه شهید رجایی تهران هستم. از سن 15 سالگی قایقرانی را در همدان شروع کردم و در همان سال برای اولین بار مدال قهرمانی کشور را به دست آوردم. بعد از کسب آن مدال وارد اردو های تیم ملی شدم. یادم است آن زمان که در رده سنی جوانان بودم برای هر مسابقه ای که اعزام می شدیم فقط 3 ماه در طول سال تمرین می کردیم. ولی عملکردمان نسبت به تمریناتمان فوق العاده بود. در همان رده جوانان از کشور چین پیشنهاد داشتم. ولی دلم می خواهد هر افتخاری که کسب می کنم برای ایران باشد.
*قایقرانی فقط عشق و علاقه می خواهد
ما در رشته روئینگ لیگ خوبی در سطح کشور نداریم. فقط مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود که از طریق این مسابقات می توانیم به تیم ملی دعوت شویم. قایقرانی فقط عشق و علاقه می خواهد چون هزینه بسیار بالایی دارد. حقوقی که فدراسیون پرداخت می کند واقعا جوابگوی این همه هزینه نیست. ولی با وجود این سختی ها همچنان ادامه می دهیم و هدف های بزرگی در سر داریم ولی در کنار تلاش ما نیاز به حمیات بیشتر هم قطعا احساس می شود که امیدوارم حمایت های لازم برای مسابقات پیش رو اتفاق بیفتد.
*امیدوارم به همه رشته ها به یک اندازه توجه شود
ورزش بانوان در سال های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است. ولی امیدوارم به همه رشته ها به یک اندازه توجه شود مثل رشته قایقرانی و به خصوص رشته روئینگ که در داخل کشور برای انجام تمرینات احتیاج به یک پیست خوب دارد. ما مدت هاست که برای انجام تمرینات مجبوریم در شهر های مختلف اردو بزنیم و همین طی مسافت علاوه بر وقت گیر بودن خسته کننده هم است.
*فکر نمی کردم بتوانم مدالی کسب کنم
برای اولین بار بازی های آسیایی را تجربه کردم. قبل از مسابقات شنیده بودم که چقدر سطح رقابت ها بالاست و تمام تیم ها با بهترین ورزشکارانشان در این رویداد مهم حاضر می شوند. چون تجربه کمی داشتم قبل از اعزام فکر نمی کردم بتوانم مدالی کسب کنم ولی با ورود به جاکارتا و دیدن تیم های حریف متوجه شدم کسب مدال خیلی هم دور از ذهن نیست. به نظر خودم عملکردمان نسبت به تمریناتی که انجام دادیم خوب بود. در کل عملکرد بانوان قایقران نسبت به مردان خیلی بهتر بود.
تمرینات تیم ملی با بچه هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال گرفته بودند استارت خورد. من بعدا به اردوها اضافه شدم. اسفند ماه مسابقه انتخابی برای تیم ملی برگزارشد که با قبولی در آن مسابقه توانستم جواز حضور در تمرینات تیم ملی را به دست بیاورم. بعد از ورودم به اردو تنریناتم را خیلی جدی‌تر زیر نظر سرمربی تیم شروع کردم و خوشبختانه نتیجه زحماتم را هم دیدم و توانستم 2 مدال در رنگ های برنز و نقره برای کشورم کسب کنم. قبل از مسابقات تیم 2 اردوی برون مرزی داشت و مابقی اردوها در کشور خودمان و در شهرستان میانه پیگیری شد البته من در یکی از اردوهای برون مرزی که در کشور چین بود، حضور نداشتم. در کل قبل از مسابقات برنامه های منظم و منسجمی را انجام دادیم و در نهایت نیز تیم بانوان نتیجه تلاش شان را دیدند.
*برای کسب مدال دوم تلاش بی خودی کردم/ احساس می کنم مدال دوم ارزش ندارد
بعد از جاکارتا باید خودمان را برای مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت های کسب سهمیه المپیک آماده کنیم. با کسب دو مدال در جاکارتا انگیزه ام برای درخشش در رقابت های بعدی بیشتر شده است. هرچند از این موضوع که برای ورزشکارانی که دربازی های آسیایی بیشتر از یک مدال کسب کردند فقط پاداش مدال برتر پرداخت می شود گله دارم. چون احساس می کنم برای کسب مدال دوم تلاش بی خودی کردم و هیچ ارزشی ندارد ولی با این وجود و همان عشق و علاقه ای که گفتم تلاش می کنم در رویداد های پیش رو هم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
*برای هر دوره باید پیشرفت داشته باشیم/ تا المپیک 2020 زمان زیادی نداریم
به اعتقاد من کاروان تیم ایران در جاکارتا عملکرد متوسطی داشت. باید برای هر دوره پیشرفت داشته باشیم. در حال حاضر کشور های رقیب ایران برای کسب جایگاه اول تا سوم جدول در تمام مسابقات برنامه ریزی های دقیق و منسجمی دارند. مثلا در همین رشته قایقرانی کشورهای مانند چین، کره و قزاقستان مدت هاست که تیم های ملی "الف و ب" دارند وبرای هر مسابقه ای تیم های مخصوص خود را می فرستند. مثلا تیمی که درجاکارتا بود صرفا برای این مسابقه مدت ها در بارسلون و دیگر کشور ها اردو داشتند بنابراین رقابت با این کشورها کار سختی است. ما تا المپیک 2020 زمان زیادی نداریم امیدوارم قبل از هر چیز بتوانیم با شرایط موجود کسب سهمیه کنیم و بعد هم شرایط بهتری فراهم شود تادر المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشیم. این اتفاق ها و کسب مدال در المپیک قطعا کار سختی است ولی دور از ذهن نیست.
خبرنگار: فریبا جلیل خانی

نظر شما