شناسهٔ خبر: 28219605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پیشنهاد نبوغ آمیز ترامپ برای حل بحران مهاجران اسپانیا!

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا برای حل بحران مهاجران به او پیشنهاد ساخت دیوار مرزی در صحرای بزرگ آفریقا را داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به وزیر خارجه اسپانیا پیشنهاد داده است که دولت مادرید برای حل بحران مهاجران اقدام به ساخت دیواری مرزی در صحرای آفریقا نماید.

ترامپ که پیگیر ساخت دیوار مرزی با مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکاست، به نظر می‌رسد به این باور رسیده که این پیشنهاد او می‌تواند برای اروپا نیز کارساز شود.

بنا به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا زمانیکه دیپلمات‌های این کشور به ترامپ گفتند که ایده ساخت دیوار مرزی به راحتی که او می‌گوید نیست، او در پاسخ اعلام کرد ساخت دیوار در صحرای آفریقا بزرگتر از دیوار مرزی ما با مکزیک نیست.

وزیر خارجه اسپانیا پیشنهاد ترامپ درباره ساخت دیواری مرزی را هفته پیش اعلام کرد، اما به زمان دقیق ارائه این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور آمریکا اشاره‌ای نکرد.

بنا به گزارش روزنامه گاردین این پیشنهاد نمی‌تواند مربوط به سفر او به همراه پرنس فیلیپ، پادشاه اسپانیا به کاخ سفید در ماه ژوئن باشد.

سخنگوی وزیر خارجه اسپانیا از پاسخ به درخواست گاردین برای ارائه توضیحات بیشتر امتناع کرد و گفت: بهتر است بیش از این در این باره اظهارنظر نکنیم.

برنامه رئیس جمهور آمریکا برای ساخت یک دیوار در مرز مشترک این کشور و مکزیک با موانع بسیاری در کنگره این کشور مواجه شده است.

ترامپ بار‌ها ادعا کرده است که ساخت دیوار مرزی مکزیک در حال انجام است هر چند این ادعا اشتباه است.

بنا به نوشته بیزنیس اینسایدر به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دچار وسواس ساخت دیوار مرزی در اطراف دنیا شده است.

اسپانیا با بحران رو به رشد افزایش شمار مهاجران بویژه در طول سال گذشته مواجه بوده است. سال گذشته هزاران نفر با طی سفری خطرناک از طریق مدیترانه به دنبال تحقق رویای زندگی بهتر در اروپا بودند. اسپانیا بیش از ۳۰ هزار مهاجر و پناهنده دارد که از راه دریایی وارد این کشور شده‌اند و این کشور را تبدیل به اولین مقصد برای مهاجران از طریق عبور از دریای مدیترانه کرده است. مراکشی‌ها بزرگترین شمار مهاجران به اسپانیا را تشکیل می‌دهند با این حال مهاجرانی از سایر کشور‌های آفریقایی نیز وارد اسپانیا می‌شوند.

تاکنون در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲ هزار نفر از مهاجران در مسیر عبور از دریا و رسیدن به اروپا جان خود را از دست دادند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها:

نظر شما