شناسهٔ خبر: 28219354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نماینده مجلس: مردم برای حل مشکلات به دولت کمک می کنند

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اگر قانع شوند با سعه صدر و در آرامش منتظر نتایج مطالبات خود، مانده و برای حل مشکلات به دولت کمک هم می کنند.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره ضرورت گفت وگوهای رو در رو و شفاف دولت و مردم، گفت: مردم وقتی ببیند درخواست های آنها از طریق گروه های مرجع به گوش دولتمردان، سیاستمداران و قانونگذاران می رسد با سعه صدر و در آرامش منتظر نتایج مطالبات خود مانده، قانع شده و برای حل مشکلات به دولت کمک هم می کنند، از طرفی دولت هم ملزم می شود به این مطالبه گری پاسخ دهد.

 

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر خاطر نشان کرد: مردم وقتی می بینند نمایندگان آنها چه در مجلس و چه در احزاب، چه در اصناف و در رسانه ها مسائل و مطالبات آنها را بیان کرده و پی گیری می کنند، با خوش بینی به نهاد حاکمیت اعم از دولت و مجلس و سایر نهادها، مطمئن می شوند که این روش های منطقی و اصولی بر مدار گفت و گو، برای مطالبه گری و نتیجه گرفتن تاثیرگذار است.

 

ذوالقدر تاکید کرد: وقتی نمایندگان، نظرات و مطالبات مردم را به دولت منعکس کرده و بر اجرای قوانین نظارت کنند و اگر در جایی کمبود یا قصوری هم باشد به صورت شفاف تذکر داده، منصفانه و سازنده مسائل را نقد کرده و پی گیری کنند، مردم به آینده کشور دلگرم و امیدوار می شوند.

 

احزاب و اصناف گفت وگوهای دولت و ملت را تقویت کنند

ذوالقدر گفت: وجود نهادهای مرجع مانند احزاب و اصناف فعال و رسانه های قدرتمند، مکانیزم گفت و گوهای دو طرفه بین حاکمیت و مردم را تقویت می کند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص مکانیزم های «گفت و گوی رو در رو» دولت و مردم نیز اظهار داشت: وجود احزاب فعال و تشکل ها و اصناف قدرتمند به عنوان واسطه های بین مردم و حاکمیت، می تواند به تقویت گفت و گوهای مستقیم و رودر روی ملت و دولت کمک کند.

 

وی افزود: فعالان سیاسی و احزاب می توانند با برگزاری نشست ها و ارتباط مستمر با پایگاه های اجتماعی خود، صدور بیانیه های عمومی، انجام سخنرانی و مصاحبه درباره موضوع های مختلف اقتصادی، اجتماعی و مسائل فرهنگی و سیاسی روز کشور علاوه بر این که نظرات طیف فکری و پایگاه اجتماعی خود را با دولت در میان گذارند، اقدامات دولت و شرایط خاص کشور را نیز برای مردم تبیین کرده و امید و آرامش را در جامعه حاکم کنند.

 

ذوالقدر بیان کرد: احزاب و اصناف می توانند در بزنگاه ها و بحران هایی که در کشور به وجود می آید، آگاهانه و به موقع به مسائل ورود کنند، شرایط و ضرورت ها را نیز برای اقشار مختلف مردم تشریح کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: در کنار احزاب و اصناف، سمن ها و رسانه ها نیز به عنوان واسط بین مردم و حاکمیت، می توانند گفت و گوهای دو طرفه و رو در رو با دولت و حاکمیت را پیش برده و با بیان مواضع و انتقاد سازنده، پیشنهاد و راهکار، نقش اثربخش خود را در افزایش آگاهی و آرامش در جامعه ایفا کنند. 

 

وی با تاکید بر این که احزاب و اصناف باید جلسات مستمر با دولت داشته باشند، گفت: این گروه ها باید درخواست های مردم را از راه های قانونی و منطقی با دولت مطرح و پی گیری کنند و نتایج آن را از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی خود به اطلاع مردم برسانند.

 

رسانه ها اقدامات مثبت دولت را برای مردم بیان کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره گفت و گوی رو در روی مردم و دولت، شفافیت و صراحت را امری ضروی و تاثیرگذار در افکارعمومی دانست و افزود: رسانه ها ، به ویژه صدا و سیما به همراه تیم اطلاع رسانی دولت، باید برنامه ها و اقدامات مثبت دولت را در قالب گزارش برای مردم بیان کنند.

 

ذوالقدر با اشاره به این که «مردم این روزها به مسائل اقتصادی حساس شده اند»، گفت: هر چقدر دولت در این حوزه برای مردم بیشتر روشنگری کند، مسئولان بیشتر مصاحبه و رو در رو و شفاف با مردم حرف بزنند، سیاست ها و راهکارهای عبور از شرایط سخت - چه سیاسی چه اقتصادی- را بیان کنند، دولت می تواند اوضاع را بهتر کنترل کند و افکار عمومی، مردم و حتی بازار را آرام کنند.

 

مردم منتظر خبرهای خوب دولت هستند

ذوالقدر گفت: هر چقدر ارتباط دولت با مردم بیشتر باشد و تیم رسانه ای دولت قوی تر عمل کند، می تواند در کنترل اوضاع تاثیرگذارتر باشد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود:اگر دولت درباره دلایل تورم و افزایش قیمت ها که موضوع روز جامعه است، شفاف و صریح با مردم صحبت کند و سیاست ها و راهکارهای خود را نیز بیان کند- مثل همین موضوع که بیان کرده است «مواد اولیه در حال ترخیص است»- می تواند در بازار و قیمت ها تاثیر گذاشته و جامعه نیز به آرامش می رسد. 

 

ذوالقدر خاطرنشان کرد: مردم منتظر شنیدن خبرهای خوب دولت هستند، خبرهایی که دغدغه زندگی آنها را کاهش دهد و آنها را مطمئن کند که با خیال راحت می توانند موارد اساسی زندگی خود را تامین کنند.

 

شکست جنگ روانی دشمن با گفت و گوی شفاف با مردم 

نماینده مجلس با بیان اینکه یک بعد از پیشبرد تحریم های آمریکا انجام عملیات روانی در ایران است، توضیح داد: آنها یک جنگ وسیع تبلیغاتی و روانی را بر ضد ایران برنامه ریزی و عملیاتی کرده اند. 

 

ذوالقدر گفت:کارشناسان همان زمان (آبان - آذر ۹۶) که خروج آمریکا از برجام مطرح بود، قیمت دلار را حدود ۷ تا ۸ هزار تومان پیش بینی می کردند، اما با جنگ روانی که رسانه های بیگانه اجرا کردند و البته یک مقدار خلل در بعد نظارتی و عملکردها در بازار، به نوسانات و روند افزایشی قیمت ارز، دامن زدند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: گفت و گوی مستقیم و شفاف دولت با مردم و تشریح برنامه های عبور از بحران، نه تنها در آرام شدن اوضاع و تثبیت وضعیت اقتصادی موثر است، بلکه منجر به شکست جنگ روانی و جنگ اقتصادی که دشمن آغاز کرده، می شود.

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو دیدار اخیر با دولتمردان در سال جاری بر ضرورت گفت و گو رو در رو با مردم تاکید کردند و فرمودند: «(به مردم) بگویید دشمن می خواهد از رخنه اقتصادی استفاده کند و ما نخواهیم گذاشت و به کمک شما احتیاج داریم»؛ ایشان تاکید کردند «قوت ها و نتایج کارهای مثبت اقتصادی را برای مردم اطلاع رسانی کنید».

 

 

نظر شما