شناسهٔ خبر: 28219221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رویترز: فولکس‌واگن ادعای سفیر آمریکا درباره قطع روابط تجاری این شرکت با ایران را رد کرد

شرکت فولکس‌واگن ضمن رد گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره قطع روابط تجاری این شرکت با ایران، اعلام کرد موضع فولکس‌واگن تغییری نکرده است.

صاحب‌خبر -

فولکس‌واگن ادعای سفیر آمریکا درباره قطع روباط تجاری این شرکت با ایران را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فولکس‌واگن ادعای اخیر سفیر آمریکا در آلمان درباره قطع روابط تجاری این شرکت با ایران را رد کرد.

به نوشته رویترز، فولکس‌واگن روز پنج‌شنبه گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه این شرکت تحت فشار سفیر دولت ترامپ در آلمان روابط تجاری خود را با تهران قطع کرده، رد و تأکید کرد موضع فولکس‌واگن طی هفته‌های اخیر هیچ تغییری نکرده است.

چهارشنبه شب وب‌سایت بلومبرگ به نقل از ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، گزارش داد پس از تلاش‌ها و گفتگوهای وی این خودروسازی بزرگ آلمانی متقاعد شده تا تقریباً تمام فعالیت‌های خود در ایران را پایان دهد. 

با این حال یک منبع آگاه در این شرکت به رویترز گفته است، ریچارد گرِنل، درباره ایران هیچ گفتگویی با این شرکت خودروساز نداشته است. همچنین سخنگوی این شرکت نیز تأکید کرده که موضع فولکس‌واگن طی هفته‌های اخیر هیچ تغییری نکرده است.

فولکس‌واگن پیش از این درباره احتمال خروج این شرکت از ایران اعلام کرده بود در حال رصد تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و منطقه است و بر این اساس پیامدهای احتمالی مرتبط با برگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بررسی می‌کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام همه تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما