شناسهٔ خبر: 28218435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهدید دوباره انگلیس به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا

R42340/P36447/S8,89/CT10

نخست وزیر انگلیس بار دیگر هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا از مواضع خود در قبال خروج انگلیس از این اتحادیه کوتاه نیامده و به توافق "قابل قبولی" تن ندهد، باید منتظر خارج شدن لندن بدون دستیابی به هیچ گونه توافقی در مورد برگزیت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترزا می روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری پس از دیدار با رهبران اروپایی اعلام کرد در صورتی که بر سر شرایط خروج کشورش از اتحادیه اروپا توافقی حاصل نشود، انگلیس آماده ترک این اتحادیه است.

وی تاکید کرد که شرایط توافق مورد نظر باید برای لندن قابل قبول باشند.

می در ادامه با ابراز خوش بینی در مورد دستیابی به یک توافق خوب گفت اعتقاد دارد که تمایل فزاینده ای برای مذاکره و دستیابی به توافق برای برگزیت وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اختلافات بر سر موضوع مرزهای ایرلند در توافق برگزیت، تاکید کرد که فقط از پیشنهاد یک توافق "پشتیبان" در مورد ایرلند موافقت خواهد کرد، یعنی توافقی که مرزهای باز میان ایرلند شمالی و جنوبی را تضمین کند.

نتایج یک نظرسنجی جدید توسط موسسه ORB نشان می‌دهد که رضایت رأی دهندگان انگلیسی از مدیریت ترزا می در جریان مذاکرات خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به 29 درصد رسیده است که پایین ترین میزان از نوامبر 2016 به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما