شناسهٔ خبر: 28218387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توافق پوتین و اردوغان بر سر عناصر مسلح میانه رو و خارجی در ادلب

طبق این توافق به عناصر خارجی مهلت داده می شود تا با موافقت مسئولان کشورهایشان، به کشور خود باز گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ شبکه المیادین گزارش داد که در توافق اخیر میان روسیه و ترکیه در سوچی درباره ادلب، به عناصر مسلح میانه رو از میان گروههای تروریستی اجازه پیوستن به گروههای میانه رو و بازگشت عناصر خارجی به کشورهایشان داده شده است.

به گزارش روز پنجشنبه این شبکه خبری، طبق توافقی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه گذشته در سوچی روسیه درباره ادلب انجام دادند، ترکیه متعهد شده تا عناصر میانه رو درمیان گروههای تروریستی را در مجموعه گروههای میانه رو قرار دهد.

همچنین طبق این توافق به عناصر خارجی مهلت داده می شود تا با موافقت مسئولان کشورهایشان، به کشور خود باز گردند.

روسیه و ترکیه در این نشست توافق کردند تا 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب) ، محدوده ای غیرنظامی به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد کنند و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.

اردوغان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که برای جلوگیری از ریخته شدن خون در ادلب، توافقنامه 12 ماده ای با روسیه در سوچی به امضا رسیده است. 

ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو هم گفته است که یادداشت تفاهم تثبیت وضعیت استان ادلب در شمال سوریه میان روسیه و ترکیه با هماهنگی دمشق تنظیم شده است.

انتهای پیام

نظر شما