شناسهٔ خبر: 28217775 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لطفا خوردن گوشت سگ را متوقف کنید!

انجمن جهانی حمایت از حیوانات از اقدام مقامات ویتنامی در تلاش برای دعوت شهروندان پایتخت این کشور در توقف خوردن گوشت سگ و گربه استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفاده مفرط ساکنان پایتخت ویتنام از گوشت سگ و گربه مقامات این شهر را به چاره جویی وادار کرده است. به تازگی مقامات ویتنامی از شهروندان "هانوی"، پایتخت این کشور درخواست کرده اند تا خوردن گوشت سگ را متوقف کنند. این درخواست به منظور حفاظت از چهره پایتخت مدرن و متمدن این کشور و همچنین جلوگیری از انتشار برخی بیماری ها از جمله هاری صورت می گیرد. اگرچه در بیشتر از 1000 فروشگاه در هانوی گوشت سگ و گربه فروخته می شود اما مقامات ویتنامی نگران هستند این مسئله موجب ایجاد ذهنیت منفی در بین خارجی ها و گردشگران شود. انجمن جهانی حمایت از حیوانات نیز از اقدام مقامات ویتنامی در تلاش برای دعوت شهروندان این کشور در توقف خوردن گوشت سگ و گربه استقبال کرده است.

لطفا خوردن گوشت سگ را متوقف کنید! + عکس///

کمیته انجمن هانوی روز سه شنبه در یک اعلامیه گفت که تجارت، کشتن و استفاده از گوشت سگ و گربه موجب بازخوردهای منفی در بین گردشگران و مهاجران ساکن در هانوی شده است. در این درخواست مقامات دولتی همچنین در مورد شیوع بیماری هاری و سایر بیماری های ناقل حیوانات هشدار دادند. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس این اقدام بخشی از یک برنامه ملی دولت ویتنام برای ریشه کن کردن بیماری هاری تا سال 2021 به شمار می رود. این در حالی است که امسال سه شهروند اهل پایتخت این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و ابتلای دو شهروند دیگر به این بیماری مورد تایید قرار گرفت.

بنا به گزارش CNA این کمیته همچنین از شهروندان پایتخت خواسته است تا از خوردن گوشت گربه نیز که محبوبیت بیشتری در مقایسه با گوشت سگ دارد خودداری کنند. بسیاری از حیوانات در این شهر به طرز فجیعی کشته می شوند و مقامات پایتخت ویتنام امیدوار هستند تا به تدریج این رویه را متوقف کنند.

گفتنی است؛ هانوی، پایتخت ویتنام با فرهنگ غذاهای متنوع خیابانی خود بسیار شناخته شده است.

انتهای پیام/

درخواست مقامات پایتخت ویتنام از مردم برای نخوردن گوشت سگ و گربه!

نظر شما