شناسهٔ خبر: 28217745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«ظهر روز دهم» از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود/ تعزیه‌خوانی در پردیس تئاتر شهرزاد

پایان هفته فرصت مناسبی برای رفتن به سینما یا تماشای یک نمایش با خانواده است.

صاحب‌خبر -

روایت «ظهر روز دهم» در شبکه یک سیما/به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم و زمانی را برای دورهمی‌هایی بگذاریم که در طول هفته از آن‌ها غافل شدیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی زیر به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را از روزمرگی‌ها دور کند.

پیشنهاد کتاب آخر هفته

کتاب «حسین بن علی علیه السلام را بهتر بشناسیم» به قلم محمد یزدی و توسط انتشارات اسوه قم به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب می خوانید:«در این مدت یاران زیادی از علاقه پیامبر اکرم نسبت به امام حسین روایت کرده‌اند. سلمان فارسى می‌گوید: دیدم که رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوى خویش نهاده او را می‌بوسید و می‌فرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى، تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجت هاى خدایى هستی که نُه نفرند و خاتم ایشان، قائم ایشان (امام زمان عج) است. امام حسین (ع) بعد از برادر بزرگوارشان امام حسن (ع) و به گفته رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و وصیت حسن بن علی (ع) امامت و رهبری شیعیان را عهده دار شد.»

پیشنهاد تئاتر آخر هفته

«سوگ حسین» عنوان نمایش آیینی و مذهبی پردیس تئاتر شهرزاد است که کارگردانی آن بر عهده محمد علی سیفی است و از دهه دوم ماه محرم به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به مدت ۷ شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است که از تاریخ ۳۱ شهریورماه نخستین تعزیه با موضوع شهادت «حضرت عباس (ع)» اجرا شود و در شب‌های دیگر، تا تاریخ ۶ مهرماه تعزیه‌هایی با مضمون شهادت «حُر بن یزید ریاحی»، شهادت «حضرت علی اکبر»، شهادت «حضرت قاسم» و شهادت «امام حسین (ع)» روی صحنه برود.

«سوگ حسین» نمایش سوگواره‌ای برای شهادت امام حسین (ع) است که علاقه مندان می‌توانند هرشب ساعت ۲۲ به تماشای این نمایش آیینی و سنتی بنشینند. ورود برای عموم آزاد است و هیچ گونه بلیت فروشی انجام نخواهد شد. پردیس تئاتر شهرزاد و مرکز هنر‌های نمایشی بانی این رویداد هنری و مذهبی است.

پیشنهاد فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «ظهر روز دهم» به کارگردانی عباس رافعی، جمعه 30 شهریورماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم در مورد تعزیه خوانی روز عاشوراست که یکی از تعزیه خوان ها در نقش اشقیا خوان و شمر فعالیت می کرد، در صدد پیدا کردن بازیگر مقابل خود برآمد که باید اولیا خوان و در اصل امام حسین (ع) باشد. او در شهر به راه می افتد و به دنبال چنین آدمی می گردد. اما هرچه بیشتر در پی چنین شخصی بر می آید، متوجه این مساله تلخ می شود که بیشتر آدم های جامعه از جنس خود او و در اصل اشقیا خوان هستند.

پژمان بازغی، فرهاد مهدوی، امیر آقایی و سیاوش طهمورث در فیلم تلویزیونی «ظهر روز دهم» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام /

نظر شما