شناسهٔ خبر: 28217686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کمالوندی: روسیه از مواضع ایران حمایت کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه انرژی هسته‌ای ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه انرژی هسته‌ای ادامه می‌یابد.

«بهروز کمالوندی» در گفت: وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در پاسخ به پرسشی درباره جدیدترین تحولات در حوزه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه اظهار داشت: روسیه در جریان مذاکرات برجام از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده است.
کمال‌وندی:روسیه از مواضع ایران حمایت کرد/ همکاری‌های هسته‌ای تهران و مسکو در سطوح بالا ادامه دارد

وی افزود: همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه در سطح عالی و در حوزه‌های مختلف در جریان است و علاوه بر یک واحد نیروگاهی یک هزار مگاواتی که با همکاری روسیه ساخته شده و درحال حاضر فعال است دو واحد یکهزار مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

کمالوندی افزود: در زمینه تولید ایزوتوپ‌های پایدار و سوخت هسته‌ای هم همکاری‌های خوبی بین دو کشور جریان دارد و اخیرا دو طرف در خصوص همکاری در نیروگاه‌های کوچک و متوسط مذاکراتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و آلکسی لیخاچوف رئیس شرکت دولتی روس اتم اخیرا در حاشیه اجلاس شصت ودوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مذاکرات مفید و پرثمری داشته‌اند.

شرکت روس اتم روسیه در احداث واحد اول نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشارکت داشته و در زمان حاضر نیز واحد‌های دوم و سوم این نیروگاه با مشارکت طرف روسی در حال احداث است.

روسیه همچنین در چارچوب برجام، برای تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو با ایران همکاری می‌کند.

نظر شما